logosrbdeachrvactbosdeac

Aktualnosti

 

 

Obuka o ocjeni kvalitete i savjetodavnoj funkciji unutarnje revizije

IR-foto5. MjpgU organizaciji Središnje harmonizacijske jedinice Ministarstva financija i trezora BiH u Sarajevu je 10. i 11. jula 2017. godine za unutarnje revizore iz institucija Bosne i Hercegovine održana obuka o ocjeni kvalitete i savjetodavnoj ulozi unutarnje revizije.
Ovom dvodnevnom obukom nastavljena je realizacija Memoranduma o razumijevanju o tehničkoj suradnji za razdoblje 2016-2019. godina između ministarstava financija Bosne i Hercegovine i Kraljevine Nizozemske.
Stručnjaci Nacionalne akademije za ekonomiju i financije koja djeluje pri Ministarstvu financija Kraljevine Nizozemske Rodney Betorina i Ceriel Spaaij unutarnjim revizorima u institucijama BiH predstavili su koncept unutarnje revizije u svojoj državi, od zakonske osnove za djelovanje unutarnje revizije do praktičnog rada unutarnjih revizora na terenu.
Direktor Središnje harmonizacijske jedinice Ministarstva financija i trezora BiH Ranko Šakota učesnicima obuke najavio je da će,  na temelju Memoranduma o razumijevanju, suradnja u oblasti unutarnje revizije biti nastavljena u rujnu ove godine kada će stručnjaci iz Nizozemske biti angažirani kao konsultanti za pilot unutarnje revizije u Ministarstvu obrane BiH i Državnoj agenciji za istrage i zaštitu.

 

Održana obuka iz oblasti financijskog upravljanja i kontrole u institucijama BiH


obuka8 MSredišnja harmonizacijska jedinica Ministarstva financija i trezora BiH održala je 15. i 16. lipnja 2017. godine obuku o financijskom upravljanju i kontroli i institucijama Bosne i Hercegovine.
Dvodnevnoj obuci, održanoj u zgradi Parlamentarne skupštine BiH, nazočilo je 67 državnih službenika iz 58 institucija BiH.
Sukladno  Planu i programu obuke iz oblasti financijskog upravljanja i kontrole u institucijama Bosne i Hercegovine za 2017. godinu, obuka je bila namijenjena  državnim službenicima iz institucija BiH imenovanim za financijsko upravljanje i kontrolu i koordinatorima za proces upravljanja rizicima.
Instruktori iz Središnje harmonizacijske jedinice Ministarstva financija i trezora BiH sudionicima obuke predstavili su analizu postojećeg stanja financijskog upravljanja i kontrole u institucijama BiH i preporuke za dalji razvoj sustava financijskog upravljanja i konrole. Dvodnevna obuka, sukladno Planu i programu, obuhvatila je i sljedeće teme: „Adekvatnost organizacijske stukture s posebnim naglaskom na ulogu ustrojstvenih jedinica za financije u institucijama BiH“, „Utvrđivanje rizika i njihovo povezivanje s ciljevima institucije“ i „Način povezivanja srednjoročnih i operativnih planova institucije“.

 

 

Sačinjeno Godišnje konsolidirano izvješće unutarnje revizije za 2016. godinu

 

Središnja harmonizacijska jedinica Ministarstva financija i trezora BiH (SHJ MFiT BiH), sukladno Zakonu o unutarnjoj reviziji institucija BiH, pripremila je konsolidirano izvješće unutarnje revizije u institucijama Bosne i Hercegovine za 2016. godinu.
Izvješće daje osnovne podatke o sustavu unutarnje revizije u institucijama BiH,  aktivnostima SHJ MFiT BiH, o jedinicama unutarnje revizije, unutarnjim revizorima, revidiranim institucijama i podatke o poduzetim aktivnostima na provedbi zaključaka Vijeća ministara BiH.
Unutarnja revizija u institucijama BiH je, zaključno s 31.12.2016. godine, funkcionalno i kadrovski uspostavljena ili je u postupku uspostavljanja, sukladno važećim propisima, u 14 od predviđenih 17 institucija BiH.
Međutim, uspostavljanje jedinica unutarnje revizije ne znači po automatizmu i njihovu funkcionalnost. U Godišnjem konsolidiranom izvješću unutarnje revizije za 2016. godinu, s kojim je Vijeće ministara BiH upoznato na svojoj sjednici održanoj 12. travnja 2017. godine, naveden je primjer Jedinice unutarnje revizije Ministarstva pravde BiH. U ovoj jedinici zaposlena su 2 unutarnja revizora, koji u dvogodišnjem razdoblju nisu poduzeli nikakve aktivnosti u izvršavanju funkcije unutarnje revizije.
U tijeku 2016. godine 13 jedinica unutarnje revizije institucija BiH uradile su 128 izvješća u kojima je institucijama dano ukupno 637 preporuka. Institucije su provele 153 preporuke unutarnje revizije, dok za realizaciju 417 preporuka rok još nije istekao.
Najveći broj preporuka odnosi se na unaprjeđenje sustava obračuna plaća i naknada plaća, upravljanje ljudskim resursima, unaprjeđenje sustava u oblasti javnih nabava i u oblasti ugovorenih i drugih usluga.

 

Usvojeno Konsolidirano izvješće o sustavu financijskog upravljanja i kontrole u institucijama BiH za 2016. godinu

 

Središnja harmonizacijska jedinica Ministarstva financija i trezora Bosne i Hercegovine (SHJ MFiT BiH), sukladno Zakonu o financiranju institucija BiH, uradila je Konsolidirano izvješće o sustavu financijskog upravljanja i kontrole u institucijama BiH za 2016. godinu.
Od ukupno 74 institucije koje su bile u obvezi dostaviti godišnje izvješće o sustavu financijskog upravljanja i kontrole za 2016. godinu, izvješća je dostavilo 70 institucija Bosne i Hercegovine. Izvješća Središnjoj harmonizacijskoj jedinici MFiT BiH nisu dostavili: Institut za nestale osobe BiH, Komisija za koncesije BiH, Ministarstvo pravde BiH i Ured za razmatranje žalbi po javnim nabavkama BiH.
Analizom rezultata dobijenih iz godišnjih izvješća institucija  za 2016. godinu u Konsolidiranom izvješću zaključeno je da je upravljanje rizicima komponenta financijskog upravljanja i kontrole koja je najslabije razvijena u institucijama BiH. Samo 43 institucije procijenile su rizike, što je 61% od ukupnog broja institucija koje su dostavile izvješća za prošlu godinu,  a 34 institucije izvršile su procjenu utjecaja i vjerojatnoće nastanka rizika.
„Zaštita imovine ili resursa regulirana je unutarnjim procedurama gotovo u svim segmentima, osim u području zaštite informacijskih sustava. Neophodno je unutarnjim procedurama urediti ovu oblast kako bi se spriječile neovlaštene izmjene u postojećim softverima, spriječio gubitak i razotkrivanje podataka ili neovlašten fizički pristup imovini“, navedeno je u Konsolidiranom izvješću u o financijskom upravljanju  i kontroli u institucijama BiH za 2016. godinu, koji je objavljen na web stranici Ministarstva financija i trezora BiH.
Vijeće ministara BiH, koje je Konsolidirano izvješće usvojilo na svojoj sjednici 12. travnja 2017. godine, zaključkom je zadužilo institucije BiH da nastave aktivnosti na uspostavi i razvoju sustava financijskog upravljanje i kontrole.

 

Okrugli sto o poboljšanju sustava upravljanja u institucijama Bosne i Hercegovine

okrugli sto3U organizaciji Središnje harmonizacijske jedinice Ministarstva financija i trezora BiH (SHJ MFiT BiH) u Sarajevu je 10. i 11. travnja 2017. godine održan okrugli sto o unaprjeđenju sustava javnih unutarnjih financijskih kontrola u institucijama Bosne i Hercegovine.
Okruglom stolu nazočili su tajnici ministarstava u Vijeću ministara BiH, državni službenici zaduženi za financijsko upravljanje i kontrolu u institucijama Bosne i Hercegovine, rukovoditelji jedinica unutarnje revizije u institucijama BiH i unutarnji revizori.
Stručnjaci Nacionalne akademije za ekonomiju i financije nizozemskog Ministarstva financija učesnicima okruglog stola predstavili su koncept Europske unije u oblasti unutarnjih financijskih kontrola u javnom sektoru i njegovu primjenu u Holandiji. Budući da je ovaj skup samo jedna od aktivnosti koja će se provoditi u okviru  Memoranduma o razumijevanju o tehničkoj suradnji za razdoblje 2016-2019. godina između ministarstava financija Bosne i Hercegovine i Nizozemske, predstavnici institucija BiH iznijeli su svoje viđenje u vezi s tim o kojim specifičnim pitanjima holandski stručnjaci u narednom razdoblju mogu pružiti potporu.
„U okviru Memoranduma o saradnji između Ministarstva finansija i trezora BiH i Ministarstva finansija Kraljevine Holandije u narednom periodu slijede aktivnosti pružanja tehničke podrške iz oblasti finansijskog upravljanja i kontrole i interne revizije koja će se odnositi na obuke za rješavanje konkretnih zadataka“, izjavio je Ranko Šakota,  direktor Središnje harmonizacijske jedinice MFiT BiH.
Obraćajući se učesnicima okruglog stola, Šakota je naglasio da se ovakvom razmjenom iskustava uz predstavljanje dobrih praksi želi poboljšati cijeli sustav upravljanja u institucijama BiH.

Održana radionica o unaprjeđenju sustava financijskog upravljanja i kontrole u institucijama Bosne i Hercegovine

 

4U organizaciji Središnje harmonizacijske jedinice Ministarstva financija i trezora Bosne i Hercegovine (SHJ MFiT BiH) u Sarajevu je 16. veljače 2017. godine održana radionica na kojoj su revizorima Ureda za reviziju institucija BiH predstavljeni dosadašnji rezultati uspostave sustava financijskog upravljanja i kontrole u institucijama BiH.
Održana radionica rezultat je dogovora rukovodstava SHJ MFiT BiH i Ureda za reviziju institucija BiH o jačanju institucionalne saradnje kako bi se i kroz razmjenu iskustava unaprijedio sustav kontrola i upravljanja proračunskim sredstavima.
„Inicijativa o saradnji Centralne harmonizacijske jedinice Ministarstva finansija i trezora BiH i Kancelarije za reviziju institucija BiH pokrenuta je s ciljem da posao upravljanja javnim rashodima bude u skladu s dobrim praksama i preporukama Evropske komisije a kako bi efekti poslovanja bili mjerljivi u dužem periodu. Naravno, cilj ove razmjene iskustava je i da javnost upoznamo s onim što radimo, da se javnost uvjeri da oni koji su zaduženi za unapređenje kontrola svoj posao rade u skladu s najboljim praksama“, izjavio je Ranko Šakota, direktor SHJ MFiT BiH.
Podsjetio je da je SHJ MFiT BiH, sukladno Zakonu o financiranju institucija BiH,  kreirala model i smjernice za sustav financijskog upravljanja i kontrole u institucijama BiH naglasivši da se povratna informacija o njegovom funkcioniranju dobija kroz godišnje konsolidirano izvješće  i kroz izvješća Ureda za reviziju institucija BiH i unutarnje revizije.
Jasmin Pilica, zamjenik generalnog revizora Ureda za reviziju institucija BiH, kazao je da je međusobna suradnja Ureda i SHJ MFiT BiH zakonska obveza, ali i obveza proizišla iz okvira međunarodnih standarda revizijskih institucija.
„Ovu radionicu razumijevamo kao razmjenu iskustava kako bi ona rezultirala poboljšanjem vas kao stručnjaka, u konačnici i poboljšanjem cijelog sistema“, naglasio je Pilica obraćajući se učesnicima radionice.
Revizorima Ureda za reviziju institucija BiH predstavnici SHJ MFiT BiH prezentirali su rezultate uspostave sustava financijskog upravljanja i kontrole u svim institucijama BiH, a kao primjer dobre prakse učesnicima je predstavljen model uvođenja i razvoj ovog sustava u Agenciji za sigurnost hrane BiH.

 

 

Održana obuka o upravljanju rizicima i mapiranju poslovnih procesa u institucijama Bosne i Hercegovine

 

20161125 mU organizaciji Središnje harmonizacijske jedinice Ministarstva financija i trezora BiH (SHJ MFiT BiH) u Sarajevu je 1. i 2. studenog 2016. godine održana obuka o unaprjeđenju sustava javnih unutarnjih financijskih kontrola u institucijama Bosne i Hercegovine.

Ovom obukom Središnja harmonizacijska jedinica i Ministarstvo financija i trezora BiH praktično su počeli realizaciju u rujnu ove godine potpisanog Memoranduma o razumijevanju o tehničkoj suradnji za razdoblje 2016.-2019. godina između ministarstava financija BiH i Nizozemske.
Obuku, kojoj su nazočili predstavnici 16 institucija Bosne i Hercegovine, održali su eksperti Nacionalne akademije za ekonomiju i financije koja djeluje pri Ministarstvu financija Kraljevine Nizozemske. Nizozemski eskperti Jan van Tuinen i Rodney Betorina  rukovodećim državnim službenicima u institucijama BiH, odnosno državnim službenicima koji imaju ovlaštenja za razvoj sustava unutarnjih kontrola održali su predavanje o učinkovitom upravljanju rizicima i mapiranju poslovnih procesa, kao ključnim elementima jačanja sustava javnih unutarnjih financijskih kontrola.

Obuci je prethodila jednodnevna monitoring misija o snimanju stanja u oblasti javnih unutarnjih financijskih kontrola u institucijama BiH.  Tijekom ove misije eksperti nizozemske Nacionalne akademije za ekonomiju i financije 31. listopada 2016. godine razgovarali su s predstavnicima Središnje harmonizacijske jedinice MFiT BiH i Ministarstva financija i trezora BiH.

Direktor Središnje harmonizacijske jedinice Ranko Šakota goste iz Nizozemske podsjetio je da je Središnja harmonizacijska jedinica Ministarstva financija i trezora BiH nadležna za uspostavu i razvoj sustava financijskog upravljanja i kontrole i unutarnje revizije u institucijama BiH i kroz obuke ljudi koji će ovaj sustav konkretno provoditi kroz rad u svojim institucijama.

„Imamo i zakonski i podzakonski okvir za sistem javnih internih finansijskih kontrola (PIFC). Sad dolaze teži zadaci, odnosno konkretan rad u institucijama BiH koji bi trebao dati mjerljive rezultate. Sve je propisano, sad je pitanje da rukovodioci institucija shvate da su ovo njihovi alati  za efikasnije upravljanje i kontrolu. Provođenje propisanog ipak traži mnogo više vremena“, ocijenio je direktor SHJ MFiT BiH Ranko Šakota.

 

Održana obuka o financijskom upravljanju i kontroli u institucijama Bosne i Hercegovine

20161124 mSredišnja harmonizacijska jedinica Ministarstva financija i trezora BiH (SHJ MFiT BiH) održala je u Sarajevu šestodnevnu obuku o financijskom upravljanju i kontroli za oko stotinu državnih službenika iz 65 institucija Bosne i Hercegovine.

 

Obuka, održana u razdoblju od 14. do 23. studenog 2016. godine, bila je namijenjena osobama imenovanim za financijsko upravljanje i kontrolu i koordinatorima za proces upravljanja rizicima u institucijama BiH. Polaznicima obuke predstavljeno je aktualno stanje u svezi s uspostavom sustava financijskog upravljanja i kontrole u institucijama BiH ali i date smjernice za njegovo unaprjeđenje.

 

Državnim službenicima na obuci su predstavljeni i praktični primjeri uspostave sustava financijskog upravljanja i kontrole u Upravi za neizravno oporezivanje BiH, Agenciji za sigurnost hrane BiH i Središnjoj harmonizacijskoj jedinici MFiT BiH.
„Obavljajući poslove za koje je nadležna na osnovu Zakona o finansiranju institucija BiH Centralna harmonizacijska jedinica Ministarstva finansija i trezora BiH organizuje ovu obuku za državne službenike na kojima i jeste obaveza da u institucijama uspostavljaju sistem finansijskog upravljanja i kontrole utemeljenog na dobrim međunarodnim praksama. Uspostavljanje ovog sistema ne odnosi se samo na oblast finansijskog poslovanja, nego na sve procese u institucijama BiH a radi što efikasnijeg, ekonomičnijeg i efektivnijeg trošenja javnih sredstava uz poštivanje principa 'vrijednost za novac'“, izjavio je Ranko Šakota, direktor SHJ MFiT BiH, obraćajući se polaznicima obuke.

 

Obuku su održali obučeni instruktori Središnje harmonizacijske jedinice Ministarstva financija i trezora BiH i instruktori za pojedina područja obuke koje je angažiralaa SHJ MFiT BiH.

 

 

Sačinjeno Konsolidirano godišnje izvješće o financijskom upravljanju i kontroli za 2015. godinu

Središnja harmonizacijska jedinica (SHJ) Ministarstva financija i trezora Bosne i Hercegovine,  sukladno Zakonu o financiranju institucija BiH, uradila je Konsolidirano godišnje izvješće o sustavu financijskog upravljanja i kontrole u institucijama BiH za 2015. godinu.
Od ukupno 74 institucije, koje su bile u obvezi SHJ MFiT BiH dostaviti svoje godišnje izvješće o sustavu financijskog upravljanja i kontrole za 2015. godinu, izvješće su dostavile 63 institucije.

Izvješće nisu dostavili neki od najvećih proračunskih korisnika kao što su  Ministarstvo vanjskih poslova BiH,  Agencija za identifikacijske dokumente, evidenciju i razmjenu podataka BiH, Predsjedništvo BiH,  Ministarstvo pravde BiH, Parlamentarna skupština BiH, ali ni Agencija za prevenciju korupcije i koordinaciju borbe protiv korupcije BiH, Centar za uklanjanje mina BH –BHMAC i  Institut za nestale osobe BiH.

Analizom dostavljenih izvješća  SHJ MFiT BiH utvrdila je da sve institucije BiH još nisu u potpunosti uspostavile planski pristup poslovanju i da većina institucija još nije imenovala osobu zaduženu za financijsko upravljanje i kontrolu.  
„Proces upravljanja rizicima uspostavljen je u manje od 50% institucija koje su dostavile izvješća za 2015. godinu. Budući da se financijsko upravljanje i kontrola zasniva na procesu upravljanja rizicima, ova je oblast ključna za razvoj kvalitetnog sustava financijskog upravljanja i kontrole i neophodno je njeno unaprjeđenje“,  istaknuto je u Konsolidiranom godišnjem izvješću o financijskom upravljanju  i kontroli s kojim je Vijeće ministara BiH upoznato na svojoj sjednici održanoj 26.4. 2016. godine.

Na prijedlog Središnje harmonizacijske jedinice MFiT BiH Vijeće ministara svojim Zaključkom zadužilo je institucije BiH da ubrzaju realizaciju aktivnosti na uspostavi i razvoju kvalitetnog sustava financijskog upravljanja i kontrole.
Poboljšanje financijskog upravljanja i kontrole, poglavito u ključnim procesima proračunskogciklusa, neophodno je radi efikasnog, efektivnog i ekonomičnog upravljanja javnim sredstvima.

Središnja harmonizacijska jedinica Ministarstva financija i trezora BiH ovlaštena je za razvoj, rukovođenje i koordinaciju unutarnje revizije i razvoj financijskog upravljanja i kontrole u institucijama Bosne i Hercegovine.


Sačinjeno Godišnje konsolidirano izvješće unutarnje revizije za 2015. godinu

 

 

Središnja harmonizacijska jedinica (CHJ) Ministarstva financija i trezora BiH, sukladno odredbama članka 25. Zakona o unutarnjoj reviziji institucija BiH, pripremila je Godišnje konsolidirano izvješće o unutarnjoj reviziji za 2015. godinu.
Ovo izvješće daje osnovne podatke o sustavu unutarnje revizije u institucijama BiH, aktivnostima CHJ, o jedinicama unutarnje revizije, internim revizorima, revidiranim institucijama i podatke o poduzetim aktivnostima na realizaciji zaključaka Vijeća ministara BiH.

 

Prema Odluci o kriterijima za uspostavu jedinica unutarnje revizije u institucijama BiH, 17 institucija BiH bilo je obvezno uspostaviti jedinice unutarnje revizije. Zaključno sa 31.12. 2015. godine, potpuno je uspostavljeno 13 jedinica unutarnje revizije, dok su tri institucije djelomično ispunile svoje obveze na uspostavi jedinica unutarnje revizije.
„Ministarstvo sigurnosti BiH jedina je od 17 institucija koja i dalje nije poduzela aktivnosti na uspostavi unutarnje revizije. Institucije BiH bile su u obvezi, sukladno zaključcima Vijeća ministara BiH, uspostaviti i popuniti jedinice interne revizije. Kašnjenje u realizaciji zaključaka Vijeća ministara BiH dovodi do kašnjenja u napretku razvoja sustava unutarnje revizije i ispunjavanja preuzetih obveza iz Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Evropskih zajednica i njihovih država članica i BiH“, navedeno je u Konsolidiranom izvješću o unutarnjoj reviziji za 2015. godinu, s kojim je Vijeće ministara BiH upoznato na svojoj sjednici održanoj 26. 04. 2016. godine.

 

Najveći broj preporuka koje su interni revizori dali u toku 2015. godine odnosi se na:
- unaprjeđenje sustava financijskog upravljanja i kontrole,
- unaprjeđenja u oblasti javnih nabavki,
- unaprjeđenja u oblasti putnih troškova i uporabe službenih vozila i
- unaprjeđenja u oblasti zakupa imovine.

 

U 2015. godini jedinice unutarnje revizije institucija BiH dale su 443 preporuke od kojih je u cjelosti realizirano 98 ili 22,1% od ukupnog broja danih preporuka.

 

Sustav unutarnje revizije dio je sustava javne unutarnje financijske kontrole (PIFC – Public Internal Financial Control) koji je razvila Europska komisija s ciljem da državama u procesu pridruživanja EU pomaže u razumijevanju i primjeni dobro razvijenih i efektivnih sustava unutarnje kontrole.
Središnja harmonizacijska jedinica Ministarstva financija i trezora BiH ovlašćena je za razvoj, rukovođenje i koordinaciju unutarnje revizije i razvoj financijskog upravljanja i kontrole u institucijama Bosne i Hercegovine.

 

Javni poziv za prijavu predavača za održavanje obuka za stjecanje Certifikata ovlaštenog unutarnjeg revizora u institucijama BiH

 

Održana završna konferencija projekta „Jačanje upravljanja javnim financijama u Bosni i Hercegovini“

Završna konferencija „Jačanje upravljanja javnim financijama u Bosni i Hercegovini“ održana je 06.07.2015. godine u prostorijama Delegacije Europske unije na kojoj su prikazani postignuti rezultati napretka iz oblasti kreiranja politike i planiranja proračuna, kao i jačanja sustava unutarnje financijske kontrole u javnom sektoru.
Cilj projekta „Jačanje upravljanja javnim financijama u Bosni i Hercegovini“ je doprinos reformiranoj i efikasnoj javnoj upravi u Bosni i Hercegovini, koja je u stanju da podrži proces integracije zemlje u EU, jačanjem kapaciteta državnih i entitetskih uprava u polju kreiranja politika i koordinacije, kao i u području kontrole i upravljanja javnim financijama.
Na konferenciji su se prisutnima obratili predstavnici Delegacije Europske komisije, središnjih harmonizacijskih jedinica i ministarstava financija entiteta i državne razine, kao i predstavnici projekta „Jačanje upravljanja javnim financijama u Bosni i Hercegovini“.

 

 

Održana obuka iz oblasti financijskog upravljanja i kontrole

U suradnji s projektom „Jačanje upravljanja javnim financijama u BiH“ kojeg financira Europska unija, a sukladno članku 33f. stavak (2) točka c) Zakona o financiranju institucija Bosne i Hercegovine („Službeni glasnik BiH“ broj: 61/04, 49/09, 42/12, 87/12, 32/13, 61/14 i 98/14), Središnja harmonizacijska jedinica Ministarstva financija i trezora BiH je održala obuku iz oblasti primjene Standarda za unutarnju kontrolu u institucijama BiH i Priručnika za financijsko upravljanje i kontrolu u institucijama BiH.
Obuka je organizirana u tri faze i njom su obuhvaćene sve institucije Bosne i Hercegovine. Obuci su prisustvovali državni službenici koji se bave financijskim poslovanjem u institucijama Bosne i Hercegovine. Ukupno je obučeno 67 državnih službenika iz 63 institucije BiH.
Također, Projekt je u cilju stvaranja samoodrživih kapaciteta proveo obuku i za buduće instruktore koji su osposobljeni da ubuduće organiziraju i vrše obuku iz oblasti financijskog upravljanja i kontrole u institucijama BiH. Ovu obuku su prošle ukupno četiri osobe iz Središnje harmonizacijske jedinice Ministarstva financija i trezora BiH i Ministarstva financija i trezora BiH.

 

 

Usvojeno Godišnje izvješće o uvođenju sustava financijskog upravljanja i kontrole u institucijama BiH za 2014. godinu

Središnja harmonizacijska jedinica Ministarstva financija i trezora BiH je sukladno članku 33f. stavak (2) točka h) Zakona o financiranju institucija Bosne i Hercgovine  izradila Godišnje izvješće o uvođenju sustava financijskog upravljanja i kontrole u institucijama Bosne i Hercegovine za 2014. godinu.

Izvješće sadrži napredak koji je ostvaren, kao i plan aktivnosti za naredni period u ovoj oblasti.

Vijeće ministara BiH je na 8. sjednici održanoj 21.05.2015. godine razmotrilo i usvojilo Godišnje izvješće o uvođenju sustava financijskog upravljanja i kontrole u institucijama BiH za 2014. godinu, te u vezi s tim donijelo sljedeće zaključke:

- Zadužuje se SHJ MFiT BiH da u 2015. godini nastavi izvršavati obveze u vezi s uvođenjem i razvojem financijskog upravljanja i kontrole u institucijama BIH sukladno odobrenoj dinamici od strane Vijeća ministara BiH, kako bi institucije BiH ispunile obveze u vezi primjene članka 90. Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju;

- Zadužuju se institucije BiH da u 2015. godini operativno provode podzakonske akte iz oblasti financijskog upravljanja i kontrole kako bi unaprijedile sustav financijskog upravljanja i kontrole sukladno važećem zakonodavnom okviru.

 

Sačinjeno Godišnje konsolidirano izvješće unutarnje revizije za 2014. godinu

 

Sukladno članku 25. stavak (1) točka a) Zakona o unutarnjoj reviziji institucija BiH („Službeni glasnik BiH“, br. 27/08 i 32/12), Središnja harmonizacijska jedinica Ministarstva financija i trezora BiH je, na temelju godišnjih izvješća rukovoditelja unutarnje revizije, pripremila Godišnje konsolidirano izvješće unutarnje revizije za 2014. godinu.

 

Predmetno izvješće je odobreno od strane ministra financija i trezora BiH dana 25.03.2015. godine, te  aktom broj: 01-16-7-2675-2/15 od  30.03.2015. godine dostavljeno Vijeću ministara BiH, radi upoznavanja.

 

Objavljen podzakonski akt Smjernice za provedbu procesa upravljanja rizicima u institucijama BiH

Dana 07.04.2015. godine u „Službenom glasniku BiH“, broj: 29/15, ravnatelj Središnje harmonizacijske jedinice Ministarstva financija i trezora Bosne i Hercegovine donio je Odluku o objavljivanju Smjernica za provedbu procesa upravljanja rizicima u institucijama Bosne i Hercegovine.

Smjernice za provedbu procesa upravljanja rizicima u institucijama Bosne i Hercegovine predstavljaju jednu od podloga za uspostavu i funkcioniranje financijskog upravljanja i kontrole u institucijama Bosne i Hercegovine.

Cilj objavljivanja Smjernica za provedbu procesa upravljanja rizicima u institucijama Bosne i Hercegovine je ujednačiti praksu upravljanja rizicima i postaviti okvir unutar kojeg će svaka institucija ugraditi i razvijati upravljanje rizicima prilagođeno svojim specifičnostima.

Smjernice daju prikaz ključnih koraka za uspostavu upravljanja rizicima u institucijama koji se zasnivaju na COSO okviru, različite pristupe i opcije u njihovoj razradi prilikom uspostave upravljanja rizicima kako bi svaka institucija mogla odabrati način i metode koje su za njih najprihvatljivije.

 

Objavljeni Standardi unutarnje kontrole u institucijama Bosne i Hercegovine

Dana 05.08.2014. godine u „Službenom glasniku BiH“, broj 61/14, ravnatelj Središnje harmonizacijske jedinice Ministarstva financija i trezora BiH, objavio je Standarde unutarnje kontrole u institucijama Bosne i Hercegovine.
Standardi su izrađeni uz potporu projekta EU „Jačanje upravljanja javnim financijama u BiH“ i predstavljaju polazni element razrade komponenti unutarnje kontrole i njihove primjene za uspostavu sustava financijskog upravljanja i kontrola.

 

Zaključci Vijeća ministara BiH o uspostavi unutarnje revizije u institucijama BiH

 
Vijeće ministara Bosne i Hercegovine, na 104. sjednici, održanoj 08.07.2014. godine, se upoznalo sa Godišnjim konsolidiranim izvješćem unutarnje revizije za 2013. godinu, te je zaključilo:

-    zadužuje se Središnja harmonizacijska jedinica Ministarstva financija i trezora Bosne i Hercegovine da pruži potporu institucijama koje uspostavljaju jedinice unutarnje revizije i da nastavi sa aktivnostima na razvoju sustava unutarnje revizije u institucijama BiH sukladno Zakonu o unutarnjoj reviziji u institucijama Bosne i Hercegovine („Službeni glasnik BiH“, br. 27/08 i 32/12) kako bi se uspostavila operativna i funkcionalna struktura unutarnje revizije u institucijama BiH,
-    zadužuje se Ministarstvo sigurnosti Bosne i Hercegovine da, u najkraćem roku, ispuni svoje obveze u svezi sa uspostavljanjem funkcije unutarnje revizije sukladno Odluci o kriterijima za uspostavu jedinica unutarnje revizije u institucijama Bosne i Hercegovine („Službeni glasnik BiH“, broj 49/12) i Pravilniku o zapošljavanju unutarnjih revizora u institucijama Bosne i Hercegovine („Službeni glasnik BiH“, broj 81/12),
-    zadužuju se institucije Bosne i Hercegovine kojima su odobreni pravilnici o unutarnjoj organizaciji u dijelu koji se odnosi na unutarnju reviziju da poduzmu aktivnosti vezane za osiguranje sredstava i provedbu procedura za zapošljavanje unutarnjih revizora kako bi se tijekom 2014. i 2015. godine okončala procedura uspostave i popunjavanja jedinica unutarnje revizije u institucijama BiH.

 

 

Studijsko putovanje u Budimpeštu 25.-27.06.2014. godine u organizaciji Zajednice prakse unutarnje revizije PEM PAL

PEM PAL Zajednica prakse unutarnje revizije organizirala je studijsko putovanje u Budimpeštu, Mađarska u razdoblju 25.-27.06.2014. godine za Bosnu i Hercegovinu, Srbiju i Crnu Goru, a radi prenošenja iskustava Mađarske kao članice Europske Unije u oblasti unutarnje revizije i PIFC-a.

Na putovanju su, ispred institucija Bosne i Hercegovine, prisustvovali Ranko Šakota, ravnatelj i Njegoš Pavlović, pomoćnik ravnatelja Središnje harmonizacijske jedinice Ministarstva financija i trezora BiH.

Ciljevi ovog putovanja su:

1.    Razmjena iskustava Mađarske i drugih zemalja sudionica u implementaciji reforme PIFC-a,
2.    Saznanja o primjeni metodologije unutarnje revizije u Mađarskoj,
3.    Razmatranje primjera dobre prakse koje se primjenjuju u oblasti unutarnje revizije u Mađarskoj i drugim zemljama sudionicama.

Na konferenciji su predavači iz svake od zemalja sudionica prezentirali svoj model unutarnje revizije i PIFC-a, te su uz praktične primjere i aktivni razvoj diskusija razmatrane konkretne aktivnosti i primjeri dobre prakse u pojedinim zemljama iz ove oblasti.

 

Interno prijavljivanje korupcije u Središnjoj harmonizacijskoj jedinici Ministarstva financija i trezora BiH

Na temelju članka 5. stavak (2) i članka 13. Zakona o zaštiti osoba koje prijavljuju korupciju u institucijama Bosne i Hercegovine („Službeni glasnik BiH“, broj 100/13) i članka 61. stavak (2) Zakona o upravi („Službeni glasnik BiH“, br. 32/02 i 102/09), dana 28.03.2014. godine, ravnatelj Središnje harmonizacijske jedinice Ministarstva financija i trezora Bosne i Hercegovine donio je Pravilnik o internom prijavljivanju korupcije i zaštiti osobe koja prijavi korupciju u Centralnoj harmonizacijskoj jedinici Ministarstva financija i trezora Bosne i Hercegovine.
Ovaj Pravilnik, kao i Obrazac za prijavu korupcije u Središnjoj harmonizacijskoj jedinici Ministarstva financija i trezora Bosne i Hercegovine, dostupan je, i može se preuzeti na ovoj web stranici.
Prijava se može podnijeti na način propisan Pravilnikom, a putem e-maila: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

 

 

 

Održana Konferencija o podizanju svijesti o javnoj unutarnjoj financijskoj kontroli (PIFC) - „Novi koncept javne uprave“ 

 

U okviru projekta „Podrška uvođenju javne interne finansijske kontrole (PIFC)“, uz suradnju sa Središnjom harmonizacijskom jedinicom Ministarstva financija i trezora BiH, organizirana je Konferencija o podizanju svijesti o javnoj internoj financijskoj kontroli (PIFC) pod nazivom „Novi koncept javne uprave“ koja je održana u Sarajevu 3. listopada 2013. godine.

Konferenciju su otvorile zamjenica ministra financija i trezora BiH dr. Edita Đapo i voditeljica projektnog tima SPFM Projekta Martine Thouet, a tematski dio vodio je bivši rukovodilac Odjela za PIFC u Generalnoj direkciji za proračun Europske komisije Robert de Koning.

Namjera Konferencije bila je razvijanje svijesti kod rukovodstva institucija BiH o upravljačkoj odgovornosti, te značaju javne interne finansijske kontrole i novog koncepta javne uprave.
Novi koncept javne uprave posmatra se u kontekstu sveukupnih reformi javne uprave u BiH, s osvrtom na već izvršena prilagođavanja zakonodavnog okvira vezanog za procese fiskalne koordinacije, pripreme proračuna i uvođenje elemenata programskog budžetiranja, te zakonodavnog okvira za afirmaciju upravljačke odgovornosti, a u svezi s planiranim procedurama i aktivnostima na uspostavi suvremenog sustava financijskog upravljanja i kontrole u institucijama BiH. (kraj)

 

Studijsko putovanje u Francusku 

 

U okviru projekta „Podrška uvođenju javne interne financijske kontrole u BiH“ (PIFC) organizirano je studijsko putovanje u Pariz od 26. do 31. kolovoza 2013. godine za predstavnike središnjih jedinica za harmonizaciju i sektora za proračun Ministarstva financija i trezora BiH, Federacije BiH i Republike Srpske.

Cilj ovog putovanja je upoznavanje sa sustavom javnih financija u Francuskoj, radi stjecanja novih saznanja, iskustava i mogućnosti u praktičnoj primjeni u BiH.

Eksperti u oblasti upravljanja javnim financijama u Francuskoj su održali prezentacije o temama u svezi sa općim okvirom za javne financije (PIFC - sustav unutarnje kontrole i sustav unutarnje revizije), te programsko budžetiranje i kontrola proračuna.
Sudionici su posjetili Direkciju za financije Pariza, Direkciju za financije Grada Lille, Generalni inspektorat za financije u Parizu i Direkciju za proračun u Ministarstvu financija Francuske.

 

 

Sastanak predstavnika CHJ i Ureda za reviziju institucija BiH

Priopćenje, 06.11.2012.

U sklopu redovitih aktivnosti Centralne harmonizacijske jedinice i Ureda za reviziju institucija BiH održan je radno-konzultativni sastanak između predstavnika Centralne harmonizacijske jedinice i Ureda za reviziju institucija BiH na kome je razmatrana aktualna problematika iz oblasti eksterne revizije, financijskog upravljanja i kontrole i interne revizije.

Na sastanku su razmatrani aspekti i modaliteti suradnje ove dvije institucije, kao i suradnja između eksterne i interne revizije i njeno dalje unapređenje.

Na sastanku je razgovarano o stečenim iskustvima u vezi sa dosadašnjim aktivnostima na polju eksterne i interne revizije.

Sugovornici su, na obostrano zadovoljstvo, zaključili da su ovakvi sastanci korisni, te da ovakve oblike saradnje treba nastaviti. Također, zaključeno je i da je potrebno razvijati i produbljivati suradnju između ovih institucija koja treba da se prenese i na razinu revizorskog osoblja, posebno u segmentima suradnje između eksterne i interne revizije. (kraj)

 

Održani sastanci Zajednice prakse interne revizije PEM PAL

 

Priopćenje, 24.10.2012.

U ukrajinskom gradu Lavovu od 8. do 12. Listopada 2012. godine održana su tri sastanka (18., 19. i 20.)  Zajednice prakse interne revizije PEM PAL-a, gdje je prisustvovao i pomoćnik direktora Centralne harmonizacijske jedinice Njegoš Pavlović.

 

Sastanak je organiziran u saradnji sa više partnera, uključujući Svjetsku banku, Ministarstvo financija Ruske Federacije, te SIGMA/OECD, GIZ, SECO i CEF .

Mreža upravljanja javnim financijama - učenje u suradnji s kolegama (PEM-PAL) počela je sa radom 2006. godine uz pomoć Svjetske banke i ima za cilj pružiti potporu reformama javne potrošnje i financijskog upravljanja u 22 zemlje Europe i centralne Azije kroz promovisanje izgradnje kapaciteta i razmjenu informacija.

 

Sve Zajednice prakse (ZP) se periodično sastaju da bi članovi međusobno razmijenili iskustva i tragali za praktičnim rješenjima prioritetnih pitanja vezanih za provođenje reforme upravljanja javnim financijama. Ovi sastanci (18, 19. i 20. sastanak radnih skupina ZP interne revizije) imali su fokus na procjeni rizika, obuci i certificiranju, odnosno osiguranju kvalitete.

Na sastanku u Lavovu učesnici su proučavali primjere dobre prakse u zemljama čiji su predstavnici učestvovali na radionicama i radili na pripremi sopstvenih priručnika koji predstavljaju važan resurs znanja za članove zajednica prakse. Nastavljen je rad na izradi Priručnika za primjenu metodologije za procjenu rizika i Smjernica dobre prakse za kontinuirani profesionalni razvoj internih revizora u javnom sektoru.

Učesnici su, također, završili i usvojili tri dokumenta koje je izradila Radna skupina za obuku i certifikaciju u prethodnom periodu. To su dokumenti koji će kasnije biti objavljeni, uključujući:

•    Program obuke za aktivne interne revizore koji je izradila ZP interne revizije u okviru mreže PEM - PAL,
•    Obrazac smjernica za mentorski rad i
•    Rječnik pojmova u oblasti interne revizije.

Između ostalog, učesnici su dodatno elaborirali i Smjernice za kontrolu kvaliteta.
Detaljan pregled sadržaja 18., 19. i 20. sastanka radnih grupa Zajednice prakse interne revizije nalazi se na web stranici: www.pempal.org

 

Potpisan protokol o suradnji između IDDEEA i Središnje harmonizacijske jedinice

IDDEEA CHJ (2)Direktori Agencije za identifikacijske isprave, evidenciju i razmjenu podataka BiH (IDDEEA) i Središnje harmonizacijske jedinice (SHJ) Ministarstva financija i trezora BiH potpisali su danas u Banja Luci Protokol o međusobnoj suradnji.

Protokolom je definirana suradnja između potpisnika protokola u svezi aktivnosti  uvođenja i razvoja financijskog upravljanja i kontrole u institucijama Bosne i Hercegovine, s tim da IDDEEA predstavlja pilot instituciju na čijim se pozitvnim iskustvima i praktičnim rješenjima kreiraju okvirna rješenja za institucije BiH i instituciju na kojoj se testiraju okvirni podzakonski i upravljački akti kao što su operativni naputci, instrukcije, pravilnici, opisi poslovnih procesa i drugo.

SHJ se ovim protokolom obvezala da će na raspolaganje staviti okvirne podzakonske akte i radne dokumente iz oblasti financijskog upravljanja i kontrole koje razrađuje sukladno članku 33b.  Zakona o financiranju institucija Bosne i Hercegovine, a kojima se detaljnije razrađuju  komponente kao što su: kontrolno okružje, procjene rizika, kontrolne aktivnosti, informacije i komunikacije i praćenje i procjena sustava.

IDDEEA će s druge strane u svrhu izrade okvirnih podzakonskih akata staviti na raspolaganje dokumentaciju i obrazloženja akata kojima su regulirani procesi kao dio sustava upravljanja dokumentima (DMS), koji je IDDEEA kreirala i u svom radu uspješno primjenjuje od prošle godine.

Kao značajnu pomoć drugim institucijama BiH, IDDEEA će osigurati  dokumentaciju za analizu rješenja koja je nastala tijekom akreditacije IDDEEA-e za ISO 9001 (uvođenje sustava kvalitete) i ISO 27001 (uvođenje sustava sigurnosti informacija). Ova rješenja mogu poslužiti kao podloga za izradu okvirnih dokumenata kojima se unapređuju procesi upravljanja i kontrola u institucijama BiH.

Protokol o međusobnoj suradnji potpisali su ravnatelji IDDEEA-e Siniša Macan i SHJ Ranko Šakota, a okvirni dokumenti nastali kao rezultat suradnje predstavnika IDDEEA i SHJ će pored službenog objavljivanja biti i  javno publicirani putem internet stranica te informiranjem u pisanim i elektroničkim medijima.(kraj)

 

Prisustvo na 17. plenarnom sastanku Zajednice prakse unutarnje revizije PEM PAL

Predstavnik Središnje harmonizacijske jedinice Ministarstva financija i trezora BIH je prisustvovao 17. plenarnom sastanku Zajednice prakse unutarnje revizije PEM PAL koji je održan od 18. do 20.06.2012. godine u Budimpešti, Mađarska.

Tema 17. plenarnog sastanka Zajednice prakse unutarnje revizije je „Odnos između unutarnje revizije, financijske inspekcije i vanjske revizije-kako ovaj odnos učiniti efikasnijim“.

Ciljevi ovog sastanka su:
1. Nastavak razvoja Zajednice prakse unutarnje revizije u formi dinamičnog učenja kroz partnerstvo, učenja kroz razmjenu iskustava i zajedničkih napora za pronalaženje novih rješenja.
2. Predstavljanje i razmatranje najnovijih rezultata radnih skupina Zajednice prakse unutarnje revizije: priručnik za unutarnju reviziju, metodologija procjene rizika, obuka i certificiranje, smjernice za mentorski rad, smjernice za osiguranje kvaliteta.
3.  Prikupljanje informacija i davanje smjernica radnim skupinama za dalji rad.
4. Razmatranje primjera dobre prakse u uspostavljanju odnosa između unutarnje revizije, financijske inspekcije i vanjske revizije, na temelju iskustava članova Zajednice prakse unutarnje revizije.
5.  Priprema i usvajanje saopštenja sa plenarnog sastanka Zajednice prakse unutarnje revizije na temelju diskusija i postignutih zaključaka.
6.  Njegovanje wiki-ja kao oblika zajedničke memorije za sve teme, aktivnosti i smjernice u okviru Zajednice prakse unutarnje revizije.

Detaljan pregled 17. plenarnog sastanka Zajednice prakse unutarnje revizije nalazi se na web stranici www.pempal.org

Usvojene Izmjene i dopune Zakona o financiranju institucija BiH

24.05.2012. godine, Parlamentarna skupština Bosne i Hercegovine usvojila je Izmjene i dopune Zakona o financiranju institucija Bosne i Hercegovine, koje se odnose na uvođenje i reguliranje oblasti financijskog upravljanja i kontrole u institucijama Bosne i Hercegovine.

Izmjene i dopune Zakona o financiranju institucija Bosne i Hercegovine objavljene su u Službenom glasniku BiH, broj 42/12.

 

Održana Završna Konferencija za tisak Projekta PIFC

 

Projekt „Podrška uvođenju javne unutarnje financijske kontrole (PIFC)“, je u Sarajevu, 22.05.2012. godine, organizirao Završnu Konferenciju za tisak Projekta PIFC.

Na Završnoj Konferenciji su se prisutnima obratili Holeger Schroeder, šef operacija Delegacije Europske unije u BiH, Nikola Špirić, ministar Ministarstva financija i trezora BiH, Siniša Bilić, savjetnik u Federalnom ministarstvu financija i Jovo Radukić, pomoćnik ministra finansija Republike Srpske za fiskalni sustav.

Rezime napretka i ostvarenih rezultata u središnjim harmonizacijskim jedinicama odnosne vlasti, sa posebnim naglaskom na usku suradnju i veliku pomoć PIFC Projekta pri realizaciji istog, kroz prigodne prezentacije prikazali su Ranko Šakota, direktor Središnje harmonizacijske jedinice Ministarstva financija i trezora BiH, Fatima Obhođaš, pomoćnik ministra za Središnju harmonizacijsku jedinicu Federalnog ministarstva financija i Radmila Trkulja, rukovoditelj Centralne harmonizacijske jedinice Ministarstva finansija Republike Srpske.

PIFC Projekt odigrao je značajnu ulogu u radu središnjih harmonizacijskih jedinica, odnosno pri uspostavi odgovarajućih modela sustava javne unutarnje financijske kontrole u Bosni i Hercegovini, kao jednom od osnovnih zadataka koje je trebalo realizirati u procesu pristupanja Bosne i Hercegovine Europskoj uniji.

 

 

Održana Završna Konferencija Projekta PIFC

 

Projekt „Podrška uvođenju javne unutarnje financijske kontrole (PIFC)“, u suradnji sa Središnjom harmonizacijskom jedinicom Ministarstva financija i trezora BiH organizirao je Završnu Konferenciju Projekta PIFC, koja je održana u Tesliću 17.05.2012. godine.

Cilj ove Konferencije je rezime postignutog za vrijeme trajanja Projekta PIFC i prezentacija ostvarenih rezultata u oblastima unutarnje revizije i javne unutarnje financijske kontrole.

Na Konferenciji su se uvodnim govorima svim prisutnima obratili Miroslav Tomić, glavni ekonomski savjetnik u Ministarstvu financija i trezora BiH, Siniša Bilić, savjetnik u Federalnom ministarstvu financija, Jovo Radukić, pomoćnik ministra finansija Republike Srpske za fiskalni sustav, te Una Kelly, vršitelj dužnosti šefa sektora Operacija za pravosuđe, unutarnje poslove i reformu javne uprave Delegacije EU.

 

Prezentacije napretka i ostvarenih rezultata u središnjim harmonizacijskim jedinicama odnosne vlasti prikazali su Ranko Šakota, direktor Središnje harmonizacijske jedinice Ministarstva financija i trezora BiH sa prezentacijom „Uspostava i razvoj PIFC-a u institucijama BiH“, Fatima Obhođaš, pomoćnik ministra za Središnju harmonizacijsku jedinicu Federalnog ministarstva financija sa prezentacijom „Razvoj PIFC-a u Federaciji BiH“ i Radmila Trkulja, rukovoditelj Centralne harmonizacijske jedinice Ministarstva finansija Republike Srpske sa prezentacijom „Uvođenje PIFC-a u Republici Srpskoj i tehnička pomoć Europske unije“.

 

Prezentacije specifičnih revizorskih tema prikazali su Amela Muftić, rukovoditelj Jedinice za unutarnju reviziju Ministarstva financija i trezora BiH na temu „Strateško planiranje unutarnje revizije u Ministarstvu financija i trezora BiH“, Zineta Habul, unutarnji revizor u Kantonu Tuzla na temu „Strateško planiranje unutarnje revizije u Kantonu Tuzla“, te Nada Đurić, unutarnji revizor Općine Bijeljina na temu „Povelja unutarnje revizije Općine Bijeljina u odnosu na Okvirnu povelju iz Priručnika za unutarnje revizore javnog sektora RS“.

Konferneciju je završila Ilse Schuster, vođa  tima Projekta tehničke pomoći sa prezentacijom na temu „Ostvarenje Projekta i put naprijed“.

Na Konferenciji su podijeljeni certifikati učesnicima dosadašnjih obuka koje su održane u okviru Projekta PIFC iz oblasti unutarnje revizije.

 

 

Prisustvo na drugoj Regionalnoj konferenciji o PIFC-u

 

Predstavnici Središnje harmonizacijske jedinice Ministarstva financija i trezora BIH su prisustvovali Drugoj regionalnoj konferenciji o unutarnjoj financijskoj kontroli u javnom sektoru (PIFC) za države kandidate i potencijalne kandidate koja je održana od 21. do 23.09.2011. godine u Portorožu-Republika Slovenija.
Cilj Druge regionalne konferencije o PIFC-u je „Upoznati sudionike sa dobrim običajima na području uvođenja i razvoja sustava PIFC-a“.

 

Na studijskom putovanju su obrađene sljedeće teme:

 

-    Ključni izazovi u provedbi financijskog upravljanja i kontrole/unutarnje revizije,
-    Provedba financijskog upravljanja i kontrole,
-    Financijska inspekcija,
-    Rad središnjih jedinica za harmonizaciju.

Na konferenciji su stručni predavači održali tematska izlaganja iz svojih oblasti, uz aktivan rad svih sudionika konferencije u forumima i raspravama o iznesenim problematikama na zadane teme, te razmatranje konkretnih primjera i razmjena iskustava pojedinih zemalja.

 

 

 

Održana Konferencija o javnoj unutarnjoj financijskoj kontroli

 

Projekt „Podrška uvođenju javne unutarnje financijske kontrole (PIFC)“, kojeg financira Europska unija iz IPA fondova potpore Bosni i Hercegovini, u suradnji sa Središnjom harmonizacijskom jedinicom Ministarstva financija i trezora BiH organizirao je Konferenciju o javnoj unutarnjoj financijskoj kontroli (PIFC), koja je održana 11.05.2011. godine.

Javna unutarnja financijska kontrola, koja uključuje unutarnju reviziju i financijsko upravljanje i kontrolu, predstavlja važan okvir za provedbu pravne stečevine EU i stvaranje institucija koje su sposobne kontrolirati javna sredstva, te na taj način osigurava podršku reformi sustava javne uprave, kao jednoj od prekretnica u procesu pristupanja BiH Europskoj uniji.

Cilj ove konferencije je podizanje svijesti viših rukovoditelja  glede javne unutarnje financijske kontrole, osobito  glede  usvojenog zakonodavstva, upravljačke odgovornosti i važnosti javne unutarnje financijske kontrole za proces pridruživanja Europskoj uniji.

Konferenciju je, uvodnim govorom, otvorio ministar financija i trezora BiH Dragan Vrankić. Govornici su još bili rukovoditelj Odjela za operacije II Delegacije EU u Bosni i Hercegovini  Johan Hesse, voditelj tima za PIFC Generalne direkcije za proračun Europske komisije Robert de Koning, direktor Središnje harmonizacijske jedinice Ministarstva financija i trezora BiH Ranko Šakota, direktorica Središnje harmonizacijske jedinice Ministarstva financija Hrvatske   Danijela Stepić i voiteljica tima Projekta tehničke pomoći Ilse Schuster .

 

 

Studijsko putovanje u Švedsku

 

Projekt „Podrška uvođenju javne unutarnje financijske kontrole u BiH“ (PIFC) je za predstavnike središnjih jedinica za harmonizaciju, Ministarstva financija i trezora BiH i ministarstava financija entiteta, od 11.04. do 15.04.2011. godine, organizirao Studijsko putovanje u Stockholm (Švedska).

Studijsko putovanje je organizirano s ciljem stjecanja iskustva iz oblasti unutarnje revizije i financijskog upravljanja i kontrole, a radi izrade i uspostave odgovarajućih modela u Bosni i Hercegovini.

Ovim putovanjem pružena je prigoda sudionicima analizirati implementaciju unutarnje revizije i sustava financijskog upravljanja i kontrole u zemlji domaćina, razmijeniti vlastita iskustva, te primijeniti najvažnije zaključke i preporuke iz praktičnih znanja u matičnim institucijama sudionika.

Sudionici su posjetili Upravu za financijsko upravljanje Švedske (ESV), Švedski nacionalni ured za dugovanja, Švedsku upravu carina, Ministarstvo financija, i Skupštinu grada Stockholma.

Na studijskom putovanju su obrađene sljedeće teme:

-    Pregled Švedskog javnog sektora,

-    Organizacija Švedske središnje vlade (strategije, politike, financiranje, planiranje, izvješćivanje i praćenje sredstava),

-    Program certificiranja revizora,

-    Uloga i zadaci SJH glede financijskog upravljanja i kontrole u središnjoj vladi,

-    Organizacija FMC,

-    Uloga unutarnje revizije u Državnom uredu za dug,

-    Planiranje aktivnosti i praćenje rizika sukladno FISK-u,

-    Uloga i zadaci SJH za unutarnju reviziju u središnjoj vladi,

-    Organizacija unutarnje revizije (profesionalni standardi, standardi IR, metodologija, priručnici, program obuke za revizore, certifikacija unutarnjih revizora),

-    Organizacija UR (Unutarnje revizije) i FMC u Upravi carina i načini komunikacije sa SJH,

-    Strateška pitanja koja se odnose na UR i FMC iz perspektive vlade,

-    Načini funkcioniranja UR i FMC u općinama (organizacija, ciljevi, upravljanje, odgovornosti, rukovođenje, unutarnja kontrola i revizija).


Predavanja su se održavala u svim navedenim ustanovama predvođena kompetentnim kadrovima-specijalistima iz određenih oblasti, i bila su praćena diskusijama na svaku obrađenu temu, pri čemu su iznesene prednosti i dane sugestije za primjene modela FMC i UR u Bosni i Hercegovini.

 

Održan radni sastanak predstavnika SHJ i Ministarstva financija i trezora BiH

 

16.03.2011. godine, održan je radni sastanak predstavnika Središnje harmonizacijske jedinice Ministarstva financija i trezora BiH sa predstavnicima Sektora za proračun institucija BiH, Sektora za trezorsko poslovanje i Odjela interne revizije Ministarstva financija i trezora BiH, a vezano za uvođenje i razvoj sustava interne revizije i sustava financijskog upravljanja i kontrole (FMC).

 

Na temelju materijala koji je dostavio projekt „Podrška uvođenju javne interne financijske kontrole u BiH“ (PIFC), na sastanku se razgovaralo o kreiranju inoviranog zakonodavnog okvira vezanog za FMC, te o postojećoj zakonskoj regulativi vezanoj za procese strateškog planiranja, budžetiranja, trezorskog poslovanja i izvještavanja o efektima trošenja javnih sredstava, a koja bi se prilagodila novom zakonodavnom okviru FMC institucija BiH.

 

 

 

Planirani projekti SHJ za  veljaču i ožujak

 

Projekt Podrška uvođenju javne interne financijske kontrole u BiH (PIFC), kojeg financira Europska unija iz IPA fondova podrške BiH, vrši obuku internih revizora na svim razinama vlasti.

 

Projektom je planirana podrška institucijama BiH za uvođenje i razvoj sustava interne revizije i sustava financijskog upravljanja i kontrole (FMC).

 

U cilju pružanja praktičnog iskustva Projekt u suradnji s SHJ organizira Prvu pilot reviziju u Ministarstvu obrane BiH od 14. do 25.02.2011. godine.

 

Također u cilju pružanja podrške u razvoju sustava financijskog upravljanja i kontrole Projekt će organizirati Radionicu o reviziji informacijskih tehnologija koja će se održati na Vlašiću od 07. do 11.03.2011. godine.

 

U okviru realizacije projekta Europska komisija je angažirala konzultantsku kuću „PKF“, kako bi SHJ bila pružena ekspertna pomoć u programu provedbe analize sustava financijskog upravljanja i kontrole.

 

PKF i SHJ će od 03. do 11.02.2011. godine provesti „gap“ analizu, kako bi se napravio presjek stanja i izradila analiza prednosti i nedostataka financijskog upravljanja i kontrole  u sljedećim državnim institucijama:

 

-    Agencija za državnu službu BiH,
-    Ministarstvo komunikacija i prometa BiH,
-    Ministarstvo vanjskih poslova BiH,
-    Ministarstvo obrane BiH.

Također, analiza će se 02.03.2011. godine provesti u Upravi za neizravno oporezivanje Bosne i Hercegovine i 03.03.2011. godine u Agenciji za identifikacijske isprave, evidenciju i razmjenu podataka.