logosrbdeachrvdeacbosact

Aktuelnosti

 

Obuka o ocjeni kvaliteta i savjetodavnoj funkciji interne revizije

IR-foto5. MjpgU organizaciji Centralne harmonizacijske jedinice Ministarstva finansija i trezora BiH u Sarajevu je 10. i 11. jula 2017. godine za interne revizore iz institucija Bosne i Hercegovine održana obuka o ocjeni kvaliteta i savjetodavnoj ulozi interne revizije.
Ovom dvodnevnom obukom nastavljena je realizacija Memoranduma o razumijevanju o tehničkoj saradnji za period 2016-2019. godina između ministarstava finansija Bosne i Hercegovine i Kraljevine Holandije.
Stručnjaci Nacionalne akademije za ekonomiju i finansije koja djeluje pri Ministarstvu finansija Kraljevine Holandije Rodney Betorina i Ceriel Spaaij internim revizorima u institucijama BiH predstavili su koncept interne revizije u svojoj državi, od zakonske osnove za djelovanje interne revizije do praktičnog rada internih revizora na terenu.
Direktor Centralne harmonizacijske jedinice Ministarstva finansija i trezora BiH Ranko Šakota učesnicima obuke najavio je da će,  na osnovu Memoranduma o razumijevanju, saradnja u oblasti interne revizije biti nastavljena u septembru ove godine kada će stručnjaci iz Holandije biti angažovani kao konsultanti za pilot interne revizije u Ministarstvu odbrane BiH i Državnoj agenciji za istrage i zaštitu.

 

Održana obuka iz oblasti finansijskog upravljanja i kontrole u institucijama BiH

obuka8 MCentralna harmonizacijska jedinica Ministarstva finansija i trezora BiH održala je 15. i 16. juna 2017. godine obuku o finansijskom upravljanju i kontroli u institucijama Bosne i Hercegovine.
Dvodnevnoj obuci, održanoj u zgradi Parlamentarne skupštine BiH, prisustvovalo je 67 državnih službenika iz 58 institucija BiH.
U skladu s  Planom i programom obuke iz oblasti finansijskog upravljanja i kontrole u institucijama Bosne i Hercegovine za 2017. godinu, obuka je bila namijenjena  državnim službenicima iz institucija BiH imenovanim za finansijsko upravljanje i kontrolu i koordinatorima za proces upravljanja rizicima.
Instruktori iz Centralne harmonizacijske jedinice Ministarstva finansija i trezora BiH učesnicima obuke predstavili su analizu postojećeg stanja finansijskog upravljanja i kontrole u institucijama BiH i preporuke za dalji razvoj sistema finansijskog upravljanja i kontrole.
Dvodnevna obuka, u skladu s Planom i programom, obuhvatila je i sljedeće teme: „Adekvatnost organizacione stukture s posebnim naglaskom na ulogu organizacionih jedinica za finansije u institucijama BiH“, „Utvrđivanje rizika i njihovo povezivanje s ciljevima institucije“ i „Način povezivanja srednjoročnih i operativnih planova institucije“.

Sačinjen Godišnji konsolidovani izvještaj interne revizije za 2016. godinu

 

Centralna harmonizacijska jedinica Ministarstva finansija i trezora BiH (CHJ MFiT BiH), u skladu sa Zakonom o internoj reviziji institucija BiH, pripremila je konsolidovani izvještaj interne revizije u institucijama Bosne i Hercegovine za 2016. godinu.
Izvještaj daje osnovne podatke o sistemu interne revizije u institucijama BiH,  aktivnostima CHJ MFiT BiH, o jedinicama interne revizije, internim revizorima, revidiranim institucijama i podatke o poduzetim aktivnostima na realizaciji zaključaka Vijeća ministara BiH.
Interna revizija u institucijama BiH je, zaključno s 31.12.2016. godine, funkcionalno i kadrovski uspostavljena ili je u postupku uspostavljanja, u skladu s važećim propisima, u 14 od predviđenih 17 institucija BiH.
Međutim, uspostavljanje jedinica interne revizije ne znači po automatizmu i njihovu funkcionalnost. U Godišnjem konsolidovanom izvještaju interne revizije za 2016. godinu, s kojim je Vijeće ministara BiH upoznato na svojoj sjednici održanoj 12. aprila 2017. godine, naveden je primjer Jedinice interne revizije Ministarstva pravde BiH. U ovoj jedinici zaposlena su 2 interna revizora, koji u dvogodišnjem periodu nisu poduzeli nikakve aktivnosti u izvršavanju funkcije interne revizije.
U toku 2016. godine 13 jedinica interne revizije institucija BiH uradile su 128 izvještaja u kojima je institucijama dato ukupno 637 preporuka. Institucije su provele 153 preporuke interne revizije, dok za realizaciju 417 preporuka rok još nije istekao.
Najveći broj preporuka odnosi se na unapređenje sistema obračuna plata i naknada plata, upravljanje ljudskim resursima, unapređenje sistema u oblasti javnih nabavki i u oblasti ugovorenih i drugih usluga.

 

Usvojen Konsolidovani izvještaj o sistemu finansijskog upravljanja i kontrole u institucijama BiH za 2016. godinu

 

Centralna harmonizacijska jedinica Ministarstva finansija i trezora Bosne i Hercegovine (CHJ MFiT BiH), u  skladu  sa Zakonom o finansiranju institucija BiH, uradila je Konsolidovani izvještaj o sistemu finansijskog upravljanja i kontrole u institucijama BiH za 2016. godinu.
Od ukupno 74 institucije koje su bile u obavezi dostaviti godišnji izvještaj o sistemu finansijskog upravljanja i kontrole za 2016. godinu, izvještaje je dostavilo 70 institucija Bosne i Hercegovine. Izvještaje Centralnoj harmonizacijskoj jedinici MFiT BiH nisu dostavili: Institut za nestale osobe BiH, Komisija za koncesije BiH, Ministarstvo pravde BiH i Ured za razmatranje žalbi po javnim nabavkama BiH.
Analizom rezultata dobijenih iz godišnjih izvještaja institucija  za 2016. godinu u Konsolidovanom izvještaju zaključeno je da je upravljanje rizicima komponenta finansijskog upravljanja i kontrole koja je najslabije razvijena u institucijama BiH. Samo 43 institucije procijenile su rizike, što je 61% od ukupnog broja institucija koje su dostavile izvještajе za prošlu godinu,  a 34 institucije izvršile su procjenu uticaja i vjerovatnoće nastanka rizika.
„Zaštita imovine ili resursa regulisana je internim procedurama gotovo u svim segmentima, osim u području zaštite informacionih sistema. Neophodno je internim procedurama urediti ovu oblast kako bi se spriječile neovlaštene izmjene u postojećim softverima, spriječio gubitak i razotkrivanje podataka ili neovlašten fizički pristup imovini“, navedeno je u Konsolidovanom izvještaju o finansijskom upravljanju  i kontroli u institucijama BiH za 2016. godinu, koji je objavljen na web stranici Ministarstva finansija i trezora BiH.
Vijeće ministara BiH, koje je Konsolidovani izvještaj usvojilo na svojoj sjednici 12. aprila 2017. godine, zaključkom je zadužilo institucije BiH da nastave aktivnosti na uspostavi i razvoju sistema finansijskog upravljanje i kontrole.

 

 

Okrugli sto o poboljšanju sistema upravljanja u institucijama Bosne i Hercegovine

 

okrugli sto3U organizaciji Centralne harmonizacijske jedinice Ministarstva finansija i trezora BiH (CHJ MFiT BiH) u Sarajevu je 10. i 11. aprila 2017. godine održan okrugli sto o unapređenju sistema javnih internih finansijskih kontrola u institucijama Bosne i Hercegovine.
Okruglom stolu prisustvovali su sekretari ministarstava u Vijeću ministara BiH, državni službenici zaduženi za finansijsko upravljanje i kontrolu u institucijama Bosne i Hercegovine, rukovodioci jedinica interne revizije u institucijama BiH i interni revizori.
Stručnjaci Nacionalne akademije za ekonomiju i finansije holandskog Ministarstva finansija učesnicima okruglog stola predstavili su koncept Evropske unije u oblasti internih finansijskih kontrola u javnom sektoru i njegovu primjenu u Holandiji. Budući da je ovaj skup samo jedna od aktivnosti koja će se provoditi u okviru  Memoranduma o razumijevanju o tehničkoj saradnji za period 2016-2019. godina između ministarstava finansija Bosne i Hercegovine i Holandije, predstavnici institucija BiH iznijeli su svoje viđenje u vezi s tim o kojim specifičnim pitanjima holandski eksperti u narednom periodu mogu pružiti podršku.
„U okviru Memoranduma o saradnji između Ministarstva finansija i trezora BiH i Ministarstva finansija Kraljevine Holandije u narednom periodu slijede aktivnosti pružanja tehničke podrške iz oblasti finansijskog upravljanja i kontrole i interne revizije koja će se odnositi na obuke za rješavanje konkretnih zadataka“, izjavio je Ranko Šakota,  direktor Centralne harmonizacijske jedinice MFiT BiH
Obraćajući se učesnicima okruglog stola, Šakota je naglasio da se ovakvom razmjenom iskustava uz predstavljanje dobrih praksi želi poboljšati cijeli sistem upravljanja u institucijama BiH.

 

Održana radionica o unapređenju sistema finansijskog upravljanja i kontrole u institucijama Bosne i Hercegovine

 

4U organizaciji Centralne harmonizacijske jedinice Ministarstva finansija i trezora Bosne i Hercegovine (CHJ MFiT BiH) u Sarajevu je 16. februara 2017. godine održana radionica na kojoj su revizorima Ureda za reviziju institucija BiH predstavljeni dosadašnji rezultati uspostave sistema finansijskog upravljanja i kontrole u institucijama BiH.
Održana radionica rezultat je dogovora rukovodstava CHJ MFiT BiH i Ureda za reviziju institucija BiH o jačanju institucionalne saradnje kako bi se i kroz razmjenu iskustava unaprijedio sistem kontrola i upravljanja budžetskim sredstavima.
„Inicijativa o saradnji Centralne harmonizacijske jedinice Ministarstva finansija i trezora BiH i Kancelarije za reviziju institucija BiH pokrenuta je s ciljem da posao upravljanja javnim rashodima bude u skladu s dobrim praksama i preporukama Evropske komisije a kako bi efekti poslovanja bili mjerljivi u dužem periodu. Naravno, cilj ove razmjene iskustava je i da javnost upoznamo s onim što radimo, da se javnost uvjeri da oni koji su zaduženi za unapređenje kontrola svoj posao rade u skladu s najboljim praksama“, izjavio je Ranko Šakota, direktor CHJ MFiT BiH.
Podsjetio je da je CHJ MFiT BiH, u skladu sa Zakonom o finansiranja institucija BiH,  kreirala model i smjernice za sistem finansijskog upravljanja i kontrole u institucijama BiH naglasivši da se povratna informacija o njegovom funkcionisanju dobija kroz godišnji konsolidovani izvještaj i kroz izvještaje Ureda za reviziju institucija BiH i interne revizije.
Jasmin Pilica, zamjenik generalnog revizora Ureda za reviziju institucija BiH, kazao je da je međusobna saradnja Ureda i CHJ MFiT BiH zakonska obaveza, ali i obaveza proizišla iz okvira međunarodnih standarda revizorskih institucija.
„Ovu radionicu razumijevamo kao razmjenu iskustava kako bi ona rezultirala poboljšanjem vas kao stručnjaka, u konačnici i poboljšanjem cijelog sistema“, naglasio je Pilica obraćajući se učesnicima radionice.
Revizorima Ureda za reviziju institucija BiH predstavnici CHJ MFiT BiH prezentirali su rezultate uspostave sistema finansijskog upravljanja i kontrole u svim institucijama BiH, a kao primjer dobre prakse učesnicima je predstavljen model uvođenja i razvoj ovog sistema u Agenciji za sigurnost hrane BiH.

 

 

Održana obuka o upravljanju rizicima i mapiranju poslovnih procesa u institucijama Bosne i Hercegovine

 

20161125 mU organizaciji Centralne harmonizacijske jedinice Ministarstva finansija i trezora BiH (CHJ MFiT BiH) u Sarajevu je 1.i 2. novembra 2016. godine održana obuka o unapređenju sistema javnih internih finansijskih kontrola u institucijama Bosne i Hercegovine.

Ovom obukom Centralna harmonizacijska jedinica i Ministarstvo finansija i trezora BiH praktično su počeli realizaciju u septembru ove godine potpisanog Memoranduma o razumijevanju o tehničkoj saradnji za period 2016.-2019. godina između ministarstava finansija BiH i Holandije.
Obuku, kojoj su prisustvovali predstavnici 16 institucija Bosne i Hercegovine, održali su eksperti Nacionalne akademije za ekonomiju i finansije koja djeluje pri Ministarstvu finansija Kraljevine Holandije. Holandski eskperti Jan van Tuinen i Rodney Betorina  rukovodećim državnim službenicima u institucijama BiH, odnosno državnim službenicima koji imaju ovlaštenja za razvoj sistema internih kontrola održali su predavanje o efikasnom upravljanju rizicima i mapiranju poslovnih procesa, kao ključnim elementima jačanja sistema javnih internih finansijskih kontrola.

Obuci je prethodila jednodnevna monitoring misija o snimanju stanja u oblasti javnih internih finansijskih kontrola u institucijama BiH. U toku ove misije eksperti holandske Nacionalne akademije za ekonomiju i finansije 31. oktobra 2016. godine razgovarali su s predstavnicima Centralne harmonizacijske jedinice MFiT BiH i Ministarstva finansija i trezora BiH.
Direktor Centralne harmonizacijske jedinice Ranko Šakota goste iz Holandije podsjetio je da je Centralna harmonizacijska jedinica Ministarstva finansija i trezora BiH nadležna za uspostavu i razvoj sistema finansijskog upravljanja i kontrole i interne revizije u institucijama BiH i kroz obuke ljudi koji će ovaj sistem konkretno provoditi kroz rad u svojim institucijama.

„Imamo i zakonski i podzakonski okvir za sistem javnih internih finansijskih kontrola (PIFC). Sad dolaze teži zadaci, odnosno konkretan rad u institucijama BiH koji bi trebao dati mjerljive rezultate. Sve je propisano, sad je pitanje da rukovodioci institucija shvate da su ovo njihovi alati  za efikasnije upravljanje i kontrolu. Provođenje propisanog ipak traži mnogo više vremena“, ocijenio je direktor CHJ MFiT BiH Ranko Šakota.

 

Održana obuka o finansijskom upravljanju i kontroli u institucijama Bosne i Hercegovine

 

20161124 mCentralna harmonizacijska jedinica Ministarstva finansija i trezora BiH (CHJ MFiT BiH) održala je u Sarajevu šestodnevnu obuku o finansijskom upravljanju i kontroli za oko stotinu državnih službenika iz 65 institucija Bosne i Hercegovine.

 

Obuka, održana u periodu od 14. do 23. novembra 2016. godine, bila je namijenjena osobama imenovanim za finansijsko upravljanje i kontrolu i koordinatorima za proces upravljanja rizicima u institucijama BiH. Polaznicima obuke predstavljeno je trenutno stanje u vezi s uspostavom sistema finansijskog upravljanja i kontrole u insitucijama BiH ali i date smjernice za njegovo unapređenje.

 

Državnim službenicima na obuci su predstavljeni i praktični primjeri uspostave sistema finansijskog upravljanja i kontrole u Upravi za indirektno oporezivanje BiH, Agenciji za sigurnost hrane BiH i Centralnoj harmonizacijskoj jedinici MFiT BiH.
„Obavljajući poslove za koje je nadležna na osnovu Zakona o finansiranju institucija BiH Centralna harmonizacijska jedinica Ministarstva finansija i trezora BiH organizuje ovu obuku za državne službenike na kojima i jeste obaveza da u institucijama uspostavljaju sistem finansijskog upravljanja i kontrole utemeljenog na dobrim međunarodnim praksama. Uspostavljanje ovog sistema ne odnosi se samo na oblast finansijskog poslovanja, nego na sve procese u institucijama BiH a radi što efikasnijeg, ekonomičnijeg i efektivnijeg trošenja javnih sredstava uz poštivanje principa 'vrijednost za novac'“, izjavio je Ranko Šakota, direktor CHJ MFiT BiH, obraćajući se polaznicima obuke.

 

Obuku su održali obučeni instruktori Centralne harmonizacijske jedinice Ministarstva finansija i trezora BiH i instruktori za pojedina područja obuke koje je angažovala CHJ MFiT BiH.

 

 

Sačinjen Konsolidovani godišnji izvještaj o finansijskom upravljanju i kontroli za 2015. godinu

 

Centralna harmonizacijska jedinica (CHJ) Ministarstva finansija i trezora Bosne i Hercegovine, u  skladu  sa Zakonom o finansiranju institucija BiH, uradila je Konsolidovani godišnji izvještaj o sistemu finansijskog upravljanja i kontrole u institucijama BiH za 2015. godinu.
Od ukupno 74 institucije, koje su bile u obavezi CHJ MFiT BiH dostaviti svoj godišnji izvještaj o sistemu finansijskog upravljanja i kontrole za 2015. godinu, izvještaj su dostavile 63 institucije.

 

Izvještaj nisu dostavili neki od najvećih budžetskih korisnika kao što su  Ministarstvo vanjskih poslova BiH,  Agencija za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka BiH, Predsjedništvo BiH,  Ministarstvo pravde BiH, Parlamentarna skupština BiH, ali ni Agencija za prevenciju korupcije i koordinaciju borbe protiv korupcije BiH, Centar za uklanjanje mina BH –BHMAC i  Institut za nestale osobe BiH.

 

Analizom dostavljenih izvještaja  CHJ MFiT BiH utvrdila je da sve institucije BiH još nisu u potpunosti uspostavile planski pristup poslovanju i da većina institucija još nije imenovala osobu zaduženu za finansijsko upravljanje i kontrolu.  
„Proces upravljanja rizicima uspostavljen je u manje od 50% institucija koje su dostavile izvještaje za 2015. godinu. Budući da se finansijsko upravljanje i kontrola zasniva na procesu upravljanja rizicima, ova je oblast ključna za razvoj kvalitetnog sistema finansijskog upravljanja i kontrole i neophodno je njeno unapređenje“,  istaknuto je u Konsolidovanom godišnjem izvještaju o finansijskom upravljanju  i kontroli s kojim je Vijeće ministara BiH upoznato na svojoj sjednici održanoj 26.4. 2016. godine.

 

Na prijedlog Centralne harmonizacijske jedinice MFiT BiH Vijeće ministara svojim Zaključkom zadužilo je institucije BiH da ubrzaju realizaciju aktivnosti na uspostavi i razvoju kvalitetnog sistema finansijskog upravljanja i kontrole.
Poboljšanje finansijskog upravljanja i kontrole, naročito u ključnim procesima budžetskog ciklusa, neophodno je radi efikasnog, efektivnog i ekonomičnog upravljanja javnim sredstvima.

 

Centralna harmonizacijska jedinica Ministarstva finansija i trezora BiH ovlaštena je za razvoj, rukovođenje i koordinaciju interne revizije i razvoj finansijskog upravljanja i kontrole u institucijama Bosne i Hercegovine.

 

 

Sačinjen Godišnji konsolidovani izvještaj interne revizije za 2015. godinu

 

Centralna harmonizacijska jedinica (CHJ) Ministarstva finansija i trezora BiH, u skladu s odredbama člana 25. Zakona o internoj reviziji institucija BiH, pripremila je Godišnji konsolidovani izvještaj interne revizije za 2015. godinu.
Ovaj izvještaj daje osnovne podatke o sistemu interne revizije u institucijama BiH, aktivnostima CHJ, o jedinicama interne revizije, internim revizorima, revidiranim institucijama i podatke o preduzetim aktivnostima na realizaciji zaključaka Vijeća ministara BiH.

 

Prema Odluci o kriterijima za uspostavljanje jedinica interne revizije u institucijama BiH, 17 institucija BiH bilo je obavezno uspostaviti jedinice interne revizije. Zaključno sa 31.12. 2015. godine, potpuno je uspostavljeno 13 jedinica interne revizije, dok su tri institucije djelimično ispunile svoje obaveze na uspostavi jedinica interne revizije.
„Ministarstvo sigurnosti BiH jedina je od 17 institucija koja i dalje nije preduzela aktivnosti na uspostavljanju interne revizije. Institucije BiH bile su u obavezi, u skladu sa zaključcima Vijeća ministara BiH uspostaviti i popuniti jedinice interne revizije. Kašnjenje u realizaciji zaključaka Vijeća ministara BiH dovodi do kašnjenja u napretku razvoja sistema interne revizije i ispunjavanja preuzetih obaveza iz Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Evropskih zajednica i njihovih država članica i BiH“, navedeno je u Konsolidovanom izvještaju o internoj reviziji za 2015. godinu, s kojim je Vijeće ministara BiH upoznato na svojoj sjednici održanoj 26. 04. 2016. godine.

 

Najveći broj preporuka koje su interni revizori dali u toku 2015. godine odnosi se na:
- unapređenje sistema finansijskog upravljanja i kontrole,
- unapređenja u oblasti javnih nabavki,
- unapređenja u oblasti putnih troškova i upotrebe službenih vozila i
- unapređenja u oblasti zakupa imovine.

 

U 2015. godini jedinice interne revizije institucija BiH dale su 443 preporuke od kojih je u cjelosti realizovano 98 ili 22,1% od ukupnog broja datih preporuka.

 

Sistem interne revizije dio je sistema javne interne finansijske kontrole (PIFC – Public Internal Financial Control) koji je razvila Evropska komisija s ciljem da državama u procesu pridruživanja EU pomaže u razumijevanju i primjeni dobro razvijenih i efektivnih sistema interne kontrole.
Centralna harmonizacijska jedinica Ministarstva finansija i trezora BiH ovlaštena je za razvoj, rukovođenje i koordinaciju interne revizije i razvoj finansijskog upravljanja i kontrole u institucijama Bosne i Hercegovine.

 

Javni poziv za prijavu predavača za održavanje obuka za sticanje Certifikata ovlaštenog internog revizora u institucijama BiH

 

Održana završna konferencija projekta „Jačanje upravljanja javnim finansijama u Bosni i Hercegovini“

 

Završna konferencija „Jačanje upravljanja javnim finansijama u Bosni i Hercegovini“ održana je 06.07.2015. godine u prostorijama Delegacije Evropske unije na kojoj su prikazani postignuti rezultati napretka iz oblasti kreiranja politike i planiranja budžeta, kao i jačanja sistema interne finansijske kontrole u javnom sektoru.

Cilj projekta „Jačanje upravljanja javnim finansijama u Bosni i Hercegovini“ je doprinos reformiranoj i efikasnoj javnoj upravi u Bosni i Hercegovini, koja je u stanju da podrži proces integracije zemlje u EU, jačanjem kapaciteta državnih i entitetskih uprava u polju kreiranja politika i koordinacije, kao i u području kontrole i upravljanja javnim finansijama.

Na konferenciji su se prisutnima obratili predstavnici Delegacije Evropske komisije, centralnih harmonizacijskih jedinica i ministarstava finansija entiteta i državnog nivoa, kao i predstavnici projekta „Jačanje upravljanja javnim finansijama u Bosni i Hercegovini“.

 

Održana obuka iz oblasti finansijskog upravljanja i kontrole

 


U saradnji sa projektom „Jačanje upravljanja javnim finansijama u BiH“ kojeg finansira Evropska unija, a u skladu sa članom 33f. stav (2) tačka c) Zakona o finansiranju institucija Bosne i Hercegovine („Službeni glasnik BiH“ broj: 61/04, 49/09, 42/12, 87/12, 32/13, 61/14 i 98/14), Centralna harmonizacijska jedinica Ministarstva finansija i trezora BiH je održala obuku iz oblasti primjene Standarda za internu kontrolu u institucijama BiH i Priručnika za finansijsko upravljanje i kontrolu u institucijama BiH.

 

Obuka je organizovana u tri faze i njom su obuhvaćene sve institucije Bosne i Hercegovine. Obuci su prisustvovali državni službenici koji se bave finansijskim poslovanjem u institucijama Bosne i Hercegovine. Ukupno je obučeno 67 državnih službenika iz 63 institucije BiH.
Također, Projekat je u cilju stvaranja samoodrživih kapaciteta proveo obuku i za buduće instruktore koji su osposobljeni da ubuduće organizuju i vrše obuku iz oblasti finansijskog upravljanja i kontrole u institucijama BiH. Ovu obuku su prošle ukupno četiri osobe iz Centralne harmonizacijske jedinice Ministarstva finansija i trezora BiH i Ministarstva finansija i trezora BiH.

 

Usvojen Godišnji izvještaj o uvođenju sistema finansijskog upravljanja i kontrole u institucijama BiH za 2014. godinu

 

Centralna harmonizacijska jedinica Ministarstva finansija i trezora BiH je u skladu sa članom 33f. stav (2) tačka h) Zakona o finansiranju institucija Bosne i Hercgovine  izradila Godišnji izvještaj o uvođenju sistema finansijskog upravljanja i kontrole u institucijama Bosne i Hercegovine za 2014. godinu.

Izvještaj sadrži napredak koji je ostvaren, kao i plan aktivnosti za naredni period u ovoj oblasti.

Vijeće ministara BiH je na 8. sjednici održanoj 21.05.2015. godine razmotrilo i usvojilo Godišnji izvještaj o uvođenju sistema finansijskog upravljanja i kontrole u institucijama BiH za 2014. godinu, te s tim u vezi donijelo sljedeće zaključke:

 

- Zadužuje se CHJ MFiT BiH da u 2015. godini nastavi izvršavati obaveze u vezi sa uvođenjem i razvojem finansijskog upravljanja i kontrole u institucijama BIH u skladu sa odobrenom dinamikom od strane Vijeća ministara BiH, kako bi institucije BiH ispunile obaveze u vezi primjene člana 90. Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju;
- Zadužuju se institucije BiH da u 2015. godini operativno provode podzakonske akte iz oblasti finansijskog upravljanja i kontrole kako bi unaprijedile sistem finansijskog upravljanja i kontrole shodno važećem zakonodavnom okviru.

 

Sačinjen Godišnji konsolidovani izvještaj interne revizije za 2014. godinu

 

U skladu sa članom 25. stav (1) tačka a) Zakona o internoj reviziji institucija BiH („Službeni glasnik BiH“, br. 27/08 i 32/12), Centralna harmonizacijska jedinica Ministarstva finansija i trezora BiH je, na osnovu godišnjih izvještaja rukovodilaca interne revizije, pripremila Godišnji konsolidovani izvještaj interne revizije za 2014. godinu.

 

Predmetni izvještaj je odobren od strane ministra finansija i trezora BiH dana 25.03.2015. godine, te  aktom broj: 01-16-7-2675-2/15 od  30.03.2015. godine dostavljen Vijeću ministara BiH, radi upoznavanja.

 

Objavljen podzakonski akt Smjernice za provođenje procesa upravljanja rizicima u institucijama BiH

Dana 07.04.2015. godine u „Službenom glasniku BiH“, broj: 29/15, direktor Centralne harmonizacijske jedinice Ministarstva finansija i trezora Bosne i Hercegovine donio je Odluku o objavljivanju Smjernica za provođenje procesa upravljanja rizicima u institucijama Bosne i Hercegovine.

Smjernice za provođenje procesa upravljanja rizicima u institucijama Bosne i Hercegovine predstavljaju jednu od podloga za uspostavljanje i funkcionisanje finansijskog upravljanja i kontrole u institucijama Bosne i Hercegovine.

Cilj objavljivanja Smjernica za provođenje procesa upravljanja rizicima u institucijama Bosne i Hercegovine je ujednačiti praksu upravljanja rizicima i postaviti okvir unutar kojeg će svaka institucija ugraditi i razvijati upravljanje rizicima prilagođeno svojim specifičnostima.

Smjernice daju prikaz ključnih koraka za uspostavljanje upravljanja rizicima u institucijama koji se zasnivaju na COSO okviru, različite pristupe i opcije u njihovoj razradi prilikom uspostavljanja upravljanja rizicima kako bi svaka institucija mogla odabrati način i metode koje su za njih najprihvatljivije.


Objavljeni Standardi interne kontrole u institucijama Bosne i Hercegovine

Dana 05.08.2014. godine u „Službenom glasniku BiH“, broj 61/14, direktor Centralne harmonizacijske jedinice Ministarstva finansija i trezora BiH, objavio je Standarde interne kontrole u institucijama Bosne i Hercegovine.
Standardi su izrađeni uz podršku projekta EU „Jačanje upravljanja javnim finansijama u BiH“ i predstavljaju polazni element razrade komponenti interne kontrole i njihove primjene za uspostavljanje sistema finansijskog upravljanja i kontrola.

 

Zaključci Vijeća ministara BiH o uspostavljanju interne revizije u institucijama BiH

 

Vijeće ministara Bosne i Hercegovine, na 104. sjednici, održanoj 08.07.2014. godine, se upoznalo sa Godišnjim konsolidiranim izvještajem interne revizije za 2013. godinu, te je zaključilo:

 

-    zadužuje se Centralna harmonizacijska jedinica Ministarstva finansija i trezora Bosne i Hercegovine da pruži podršku institucijama koje uspostavljaju jedinice interne revizije i da nastavi sa aktivnostima na razvoju sistema interne revizije u institucijama BiH u skladu sa Zakonom o internoj reviziji u institucijama Bosne i Hercegovine („Službeni glasnik BiH“, br. 27/08 i 32/12) kako bi se uspostavila operativna i funkcionalna struktura interne revizije u institucijama BiH,
-    zadužuje se Ministarstvo sigurnosti Bosne i Hercegovine da, u najkraćem roku, ispuni svoje obaveze u vezi sa uspostavljanjem funkcije interne revizije u skladu sa Odlukom o kriterijima za uspostavljanje jedinica interne revizije u institucijama Bosne i Hercegovine („Službeni glasnik BiH“, broj 49/12) i Pravilnikom o zapošljavanju internih revizora u institucijama Bosne i Hercegovine („Službeni glasnik BiH“, broj 81/12),
-    zadužuju se institucije Bosne i Hercegovine kojima su odobreni pravilnici o unutrašnjoj organizaciji u dijelu koji se odnosi na internu reviziju da poduzmu aktivnosti vezane za osiguranje sredstava i provođenje procedura za zapošljavanje internih revizora kako bi se tokom 2014. i 2015. godine okončala procedura uspostavljanja i popunjavanja jedinica interne revizije u institucijama BiH.

 

Studijsko putovanje u Budimpeštu 25.-27.06.2014. godine u organizaciji Zajednice prakse interne revizije PEM PAL

PEM PAL Zajednica prakse interne revizije organizovala je studijsko putovanje u Budimpeštu, Mađarska u periodu 25.-27.06.2014. godine za Bosnu i Hercegovinu, Srbiju i Crnu Goru, a radi prenošenja iskustava Mađarske kao članice Evropske Unije u oblasti interne revizije i PIFC-a.

Na putovanju su, ispred institucija Bosne i Hercegovine, prisustvovali Ranko Šakota, direktor i Njegoš Pavlović, pomoćnik direktora Centralne harmonizacijske jedinice Ministarstva finansija i trezora BiH.

Ciljevi ovog putovanja su:


1.    Razmjena iskustava Mađarske i drugih zemalja učesnica u implementaciji reforme PIFC-a,
2.    Saznanja o primjeni metodologije interne revizije u Mađarskoj,
3.    Razmatranje primjera dobre prakse koje se primjenjuju u oblasti interne revizije u Mađarskoj i drugim zemljama učesnicama. 

Na konferenciji su predavači iz svake od zemalja učesnica prezentirali svoj model interne revizije i PIFC-a, te su uz praktične primjere i aktivni razvoj diskusija razmatrane konkretne aktivnosti i primjeri dobre prakse u pojedinim zemljama iz ove oblasti. 

 

Interno prijavljivanje korupcije u Centralnoj harmonizacijskoj jedinici Ministarstva finansija i trezora BiH

Na osnovu člana 5. stav (2) i člana 13. Zakona o zaštiti lica koja prijavljuju korupciju u institucijama Bosne i Hercegovine („Službeni glasnik BiH“, broj 100/13) i člana 61. stav (2) Zakona o upravi („Službeni glasnik BiH“, br. 32/02 i 102/09), dana 28.03.2014. godine, direktor Centralne harmonizacijske jedinice Ministarstva finansija i trezora Bosne i Hercegovine donio je Pravilnik o internom prijavljivanju korupcije i zaštiti lica koje prijavi korupciju u Centralnoj harmonizacijskoj jedinici Ministarstva finansija i trezora Bosne i Hercegovine.

Ovaj pravilnik, kao i Obrazac za prijavu korupcije u Centralnoj harmonizacijskoj jedinici Ministarstva finansija i trezora Bosne i Hercegovine, dostupan je, i može se preuzeti na ovoj web stranici.Prijava se može podnijeti na način propisan Pravilnikom, a putem e-maila: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

 

 

Održana Konferencija o podizanju svijesti o javnoj internoj finansijskoj kontroli (PIFC) - „Novi koncept javne uprave“ 

U okviru projekta „Podrška uvođenju javne interne finansijske kontrole (PIFC)“, uz saradnju sa Centralnom harmonizacijskom jedinicom Ministarstva finansija i trezora BiH, organizirana je Konferencija o podizanju svijesti o javnoj internoj finansijskoj kontroli (PIFC) pod nazivom „Novi koncept javne uprave“ koja je održana u Sarajevu 3.oktobra 2013. godine.

 

Konferenciju su otvorile zamjenica ministra finansija i trezora BiH dr. Edita Đapo i voditeljica projektnog tima SPFM Projekta Martine Thouet, a tematski dio vodio je bivši rukovodilac Odjela za PIFC u Generalnoj direkciji za budžet Evropske komisije Robert de Koning,.

 

Namjera Konferencije bila je razvijanje svijesti kod rukovodstva institucija BiH o upravljačkoj odgovornosti, te značaju javne interne finansijske kontrole i novog koncepta javne uprave.
Novi koncept javne uprave posmatra se u kontekstu sveukupnih reformi javne uprave u BiH, s osvrtom na već izvršena prilagođavanja zakonodavnog okvira vezanog za procese fiskalne koordinacije, pripreme budžeta i uvođenje elemenata programskog budžetiranja, te zakonodavnog okvira za afirmaciju upravljačke odgovornosti, a u vezi sa planiranim procedurama i aktivnostima na uspostavi savremenog sistema finansijskog upravljanja i kontrole u institucijama BiH.(kraj)

 

 

 

Studijsko putovanje u Francusku 

 

U okviru projekta „Podrška uvođenju javne interne finansijske kontrole u BiH“ (PIFC) organizirano je studijsko putovanje u Pariz od 26. do 31. avgusta 2013. godine za predstavnike centralnih jedinica za harmonizaciju i sektora za budžet Ministarstva finansija i trezora BiH, Federacije BiH i Republike Srpske. 
Cilj ovog putovanja je upoznavanje sa sistemom javnih finansija u Francuskoj, radi sticanja novih saznanja, iskustava i mogućnosti u praktičnoj primjeni u BiH.
Eksperti u oblasti upravljanja javnim finansijama u Francuskoj su održali prezentacije o temama u vezi sa općim okvirom za javne finansije (PIFC- sistem interne kontrole i sistem interne revizije), te programsko budžetiranje i budžetska kontrola.
Učesnici su posjetili Direkciju za finansije Pariza, Direkciju za finansije Grada Lille, Generalni inspektorat za finansije u Parizu i Direkciju za budžet u Ministarstvu finansija Francuske.

 

Sastanak predstavnika CHJ i Ureda za reviziju institucija BiH

Saopćenje, 06.11.2012.

U sklopu redovnih aktivnosti Centralne harmonizacijske jedinice i Ureda za reviziju institucija BiH održan je radno-konsultativni sastanak između predstavnika Centralne harmonizacijske jedinice i Ureda za reviziju institucija BiH na kome je razmatrana aktuelna problematika iz oblasti eksterne revizije, finansijskog upravljanja i kontrole i interne revizije.

Na sastanku su razmatrani aspekti i modaliteti saradnje ove dvije institucije, kao i saradnja između eksterne i interne revizije i njeno dalje unapređenje.

Na sastanku je razgovarano o stečenim iskustvima u vezi sa dosadašnjim aktivnostima na polju eksterne i interne revizije.

Sagovornici su, na obostrano zadovoljstvo, zaključili da su ovakvi sastanci korisni, te da ovakve oblike saradnje treba nastaviti. Također, zaključeno je i da je potrebno razvijati i produbljivati saradnju između ovih institucija koja treba da se prenese i na nivo revizorskog osoblja, posebno u segmentima saradnje između eksterne i interne revizije. (kraj)

 

Održani sastanci Zajednice prakse interne revizije PEM PAL

Saopćenje, 24.10.2012.

U ukrajinskom gradu Lavovu od 8. do 12. oktobra 2012. godine održana su tri sastanka (18., 19. i 20.)  Zajednice prakse interne revizije PEM PAL-a, gdje je prisustvovao i pomoćnik direktora Centralne harmonizacijske jedinice Njegoš Pavlović.

Sastanak je organizovan u saradnji sa više partnera, uključujući Svjetsku banku, Ministarstvo finansija Ruske Federacije, te SIGMA/OECD, GIZ, SECO i CEF .

Mreža upravljanja javnim finansijamaučenje u saradnji sa kolegama (PEM-PAL) počela je sa radom 2006. godine uz pomoć Svjetske banke i ima za cilj da pruži podršku reformama javne potrošnje i finansijskog upravljanja u 22 zemlje Evrope i centralne Azije kroz promovisanje izgradnje kapaciteta i razmenu informacija.

Sve Zajednice prakse (ZP) se periodično sastaju da bi članovi međusobno razmijenili iskustva i tragali za praktičnim rješenjima prioritetnih pitanja vezanih za sprovođenje reforme upravljanja javnim finansijama. Ovi sastanci (18, 19. i 20. sastanak radnih grupa ZP interne revizije) imali su fokus na procjeni rizika, obuci i certifikaciji, odnosno osiguranju kvaliteta.

Na sastanku u Lavovu učesnici su proučavali primjere dobre prakse u zemljama čiji su predstavnici učestvovali na radionicama i radili na pripremi sopstvenih priručnika koji predstavljaju važan resurs znanja za članove zajednica prakse. Nastavljen je rad na izradi Priručnika za primjenu metodologije za procjenu rizika i Smjernica dobre prakse za kontinuirani profesionalni razvoj internih revizora u javnom sektoru.

Učesnici su, također, završili i usvojili tri dokumenta koje je izradila Radna grupa za obuku i sertifikaciju u prethodnom periodu. To su dokumenti koji će kasnije biti objavljeni, uključujući:

•    Program obuke za aktivne interne revizore koji je izradila ZP interne revizije u okviru mreže PEM - PAL,
•    Obrazac smjernica za mentorski rad i
•    Rječnik pojmova u oblasti interne revizije.

Između ostalog, učesnici su dodatno elaborirali i Smjernice za kontrolu kvaliteta.
Detaljan pregled sadržaja 18., 19. i 20. sastanka radnih grupa Zajednice prakse interne revizije nalazi se na web stranici: www.pempal.org

 

Potpisan protokol o saradnji između IDDEEA i Centralne harmonizacijske jedinice

IDDEEA CHJ (2)Direktori Agencije za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka BiH (IDDEEA) i Centralne harmonizacijske jedinice  (CHJ) Ministarstva finansija i trezora BiH potpisivali su danas u Banja Luci potokol o međusobnoj saradnji

Protokolom je definisana saradnja između potpisnika protokola u vezi sa aktivnostima  uvođenja i razvoja finansijskog upravljanja i kontrole u institucijama Bosne i Hercegovine, s tim da IDDEEA predstavlja pilot instituciju na čijim se pozitvnim iskustvima i praktičnim rješenjima kreiraju okvirna rješenja za institucije BiH i instituciju na kojoj se testiraju okvirni podzakonski i upravljački akti kao što su operativna uputstva, instrukcije, pravilnici, opisi poslovnih procesa i drugo.

CHJ se ovim protokolom obavezala da će na raspolaganje staviti okvirne podzakonske akte i radne dokumente iz oblasti finansijskog upravljanja i kontrole koje razrađuje u skladu sa članom 33b.  Zakona o finansiranju institucija Bosne i Hercegovine,  a kojima se detaljnije razrađuju  komponente kao što su: kontrolno okruženje, procjene rizika, kontrolne aktivnosti, informacije i komunikacije i praćenje i procjena sistema.

IDDEEA će, s druge strane, u svrhu izrade okvirnih podzakonskih akata staviti na raspolaganje dokumentaciju i obrazloženja akata kojima su regulisani procesi kao dio sistema upravljanja dokumentima (DMS), koji je IDDEEA kreirala i u svom radu uspješno primjenjuje od prošle godine.

Kao značajnu pomoć drugim institucijama BiH, IDDEEA će osigurati  dokumentaciju za analizu rješenja koja je nastala u toku akreditacije IDDEEA-e za ISO 9001 (uvođenje sistema kvaliteta) i ISO 27001 (uvođenje sistema sigurnosti informacija). Ova rješenja mogu poslužiti kao podloga za izradu okvirnih dokumenata kojima se unapređuju procesi upravljanja i kontrola u institucijama BiH.

Protokol o međusobnoj saradnji potpisali su direktori IDDEEA-e Siniša Macan i CHJ Ranko Šakota, a okvirni dokumenti nastali kao rezultat saradnje predstavnika IDDEEA i CHJ će pored službenog objavljivanja biti i  javno publikovani putem internet stranica te informisanjem u pisanim i elektronskim medijima.(kraj)

 

Prisustvo na 17. plenarnom sastanku Zajednice prakse interne revizije PEM PAL

Predstavnik Centralne harmonizacijske jedinice Ministarstva finansija i trezora BIH je prisustvovao 17. plenarnom sastanku Zajednice prakse interne revizije PEM PAL koji je održan od 18. do 20.06.2012. godine u Budimpešti, Mađarska.

Tema 17. plenarnog sastanka Zajednice prakse interne revizije je „Odnos između interne revizije, finansijske inspekcije i eksterne revizije-kako ovaj odnos učiniti efikasnijim“.

Ciljevi ovog sastanka su:

1. Nastavak razvoja Zajednice prakse interne revizije u formi dinamičnog učenja kroz partnerstvo, učenja kroz razmjenu iskustava i zajedničkih napora za pronalaženje novih rješenja.
2. Predstavljanje i razmatranje najnovijih rezultata radnih grupa Zajednice prakse interne revizije: priručnik za internu reviziju, metodologija procjene rizika, obuka i certifikacija, smjernice za mentorski rad, smjernice za osiguranje kvaliteta.
3. Prikupljanje informacija i davanje smjernica radnim grupama za dalji rad.
4. Razmatranje primjera dobre prakse u uspostavljanju odnosa između interne revizije, finansijske inspekcije i eksterne revizije, na osnovu iskustava članova Zajednice prakse interne revizije.
5. Priprema i usvajanje saopštenja sa plenarnog sastanka Zajednice prakse interne revizije na osnovu diskusija i postignutih zaključaka.
6. Njegovanje wiki-ja kao oblika zajedničke memorije za sve teme, aktivnosti i smjernice u okviru Zajednice prakse interne revizije.

Detaljan pregled 17. plenarnog sastanka Zajednice prakse interne revizije nalazi se na web stranici www.pempal.org

 

Usvojene Izmjene i dopune Zakona o finansiranju institucija BiH

24.05.2012. godine, Parlamentarna skupština Bosne i Hercegovine usvojila je Izmjene i dopune Zakona o finansiranju institucija Bosne i Hercegovine, koje se odnose na uvođenje i reguliranje oblasti finansijskog upravljanja i kontrole u institucijama Bosne i Hercegovine.

Izmjene i dopune Zakona o finansiranju institucija Bosne i Hercegovine objavljene su u Službenom glasniku BiH, broj 42/12.

 

Održana Završna Konferencija za štampu Projekta PIFC

Projekt „Podrška uvođenju javne interne finansijske kontrole (PIFC)“, je u Sarajevu, 22.05.2012. godine, organizirao Završnu Konferenciju za štampu Projekta PIFC.

Na Završnoj Konferenciji su se prisutnima obratili Holeger Schroeder, šef operacija Delegacije Evropske unije u BiH, Nikola Špirić, ministar Ministarstva finansija i trezora BiH, Siniša Bilić, savjetnik u Federalnom ministarstvu finansija i Jovo Radukić, pomoćnik ministra finansija Republike Srpske za fiskalni sistem.

Rezime napretka i ostvarenih rezultata u centralnim harmonizacijskim jedinicama odnosne vlasti, sa posebnim naglaskom na usku saradnju i veliku pomoć PIFC Projekta pri realizaciji istog, kroz prigodne prezentacije prikazali su Ranko Šakota, direktor Centralne harmonizacijske jedinice Ministarstva finansija i trezora BiH, Fatima Obhođaš, pomoćnik ministra za Centralnu harmonizacijsku jedinicu Federalnog ministarstva finansija i Radmila Trkulja, rukovodilac Centralne harmonizacijske jedinice Ministarstva finansija Republike Srpske.

PIFC Projekt odigrao je značajnu ulogu u radu centralnih harmonizacijskih jedinica, odnosno pri uspostavi odgovarajućih modela sistema javne interne finansijske kontrole u Bosni i Hercegovini, kao jednom od osnovnih zadataka koje je trebalo realizirati u procesu pristupanja Bosne i Hercegovine Evropskoj uniji.

 

Održana Završna Konferencija Projekta PIFC

Projekt „Podrška uvođenju javne interne finansijske kontrole (PIFC)“, u saradnji sa Centralnom harmonizacijskom jedinicom Ministarstva finansija i trezora BiH organizirao je Završnu Konferenciju Projekta PIFC, koja je održana u Tesliću 17.05.2012. godine.

Cilj ove Konferencije je rezime postignutog za vrijeme trajanja Projekta PIFC i prezentacija ostvarenih rezultata u oblastima interne revizije i javne interne finansijske kontrole.

Na Konferenciji su se uvodnim govorima svim prisutnima obratili Miroslav Tomić, glavni ekonomski savjetnik u Ministarstvu finansija i trezora BiH, Siniša Bilić, savjetnik u Federalnom ministarstvu finansija, Jovo Radukić, pomoćnik ministra finansija Republike Srpske za fiskalni sistem, te Una Kelly, vršilac dužnosti šefa sektora Operacija za pravosuđe, unutrašnje poslove i reformu javne uprave Delegacije EU.

Prezentacije napretka i ostvarenih rezultata u centralnim harmonizacijskim jedinicama odnosne vlasti prikazali su Ranko Šakota, direktor Centralne harmonizacijske jedinice Ministarstva finansija i trezora BiH sa prezentacijom „Uspostava i razvoj PIFC-a u institucijama BiH“, Fatima Obhođaš, pomoćnik ministra za Centralnu harmonizacijsku jedinicu Federalnog ministarstva finansija sa prezentacijom „Razvoj PIFC-a u Federaciji BiH“ i Radmila Trkulja, rukovodilac Centralne harmonizacijske jedinice Ministarstva finansija Republike Srpske sa prezentacijom „Uvođenje PIFC-a u Republici Srpskoj i tehnička pomoć Evropske unije“.

Prezentacije specifičnih revizorskih tema prikazali su Amela Muftić, rukovodilac Jedinice za internu reviziju Ministarstva finansija i trezora BiH na temu „Strateško planiranje interne revizije u Ministarstvu finansija i trezora BiH“, Zineta Habul, interni revizor u Kantonu Tuzla na temu „Strateško planiranje interne revizije u Kantonu Tuzla“, te Nada Đurić, interni revizor Općine Bijeljina na temu „Povelja interne revizije Općine Bijeljina u odnosu na Okvirnu povelju iz Priručnika za interne revizore javnog sektora RS“.

Konferneciju je završila Ilse Schuster, vođa tima Projekta tehničke pomoći sa prezentacijom na temu „Ostvarenje Projekta i put naprijed“.

Na Konferenciji su podijeljeni certifikati učesnicima dosadašnjih obuka koje su održane u okviru Projekta PIFC iz oblasti interne revizije.

 

 

Prisustvo na Drugoj regionalnoj konferenciji o PIFC-u

Predstavnici Centralne harmonizacijske jedinice Ministarstva finansija i trezora BIH su prisustvovali Drugoj regionalnoj konferenciji o internoj finansijskoj kontroli u javnom sektoru (PIFC) za države kandidate i potencijalne kandidate koja je održana od 21. do 23.09.2011. godine u Portorožu-Republika Slovenija.
Cilj Druge regionalne konferencije o PIFC-u je „Upoznati učesnike sa dobrim običajima na području uvođenja i razvoja sistema PIFC-a“.

Na studijskom putovanju su obrađene sljedeće teme:

- Ključni izazovi u provođenju finansijskog upravljanja i kontrole/interne revizije,
- Provođenje finansijskog upravljanja i kontrole,
- Finansijska inspekcija,
- Rad centralnih jedinica za harmonizaciju.

Na konferenciji su stručni predavači održali tematska izlaganja iz svojih oblasti, uz aktivan rad svih učesnika konferencije u forumima i raspravama o iznesenim problematikama na zadate teme, te razmatranje konkretnih primjera i razmjena iskustava pojedinih zemalja.

 

Održana Konferencija o javnoj internoj finansijskoj kontroli

Projekt „Podrška uvođenju javne interne finansijske kontrole (PIFC)“, kojeg finansira Evropska unija iz IPA fondova podrške Bosni i Hercegovini, u saradnji sa Centralnom harmonizacijskom jedinicom Ministarstva finansija i trezora BiH organizirao je Konferenciju o javnoj internoj finansijskoj kontroli (PIFC), koja je održana 11.05.2011. godine.

Javna interna finansijska kontrola, koja uključuje internu reviziju i finansijsko upravljanje i kontrolu, predstavlja važan okvir za provedbu pravne stečevine EU i stvaranje institucija koje su sposobne kontrolisati javna sredstva, te na taj način osigurava podršku reformi sistema javne uprave, kao jednoj od prekretnica u procesu pristupanja BiH Evropskoj uniji.

Cilj ove konferencije je podizanje svijesti viših rukovodilaca u pogledu javne interne finansijske kontrole, naročito u pogledu usvojenog zakonodavstva, upravljačke odgovornosti i važnosti javne interne finansijske kontrole za proces pridruživanja Evropskoj uniji.

Konferenciju je, uvodnim govorom, otvorio ministar finansija i trezora BiH Dragan Vrankić. Govornici su još bili rukovodilac Odjela za operacije II Delegacije EU u Bosni i Hercegovini Johan Hesse, vođa tima za PIFC Generalne direkcije za budžet Evropske komisije Robert de Koning, direktor Centralne harmonizacijske jedinice Ministarstva finansija i trezora BiH, Ranko Šakota, direktorica Centralne harmonizacijske jedinice Ministarstva finansija Hrvatske Danijela Stepić i vođa tima Projekta tehničke pomoći Ilse Schuster.

 

Studijsko putovanje u Švedsku

Projekt „Podrška uvođenju javne interne finansijske kontrole u BiH“ (PIFC) je za predstavnike centralnih jedinica za harmonizaciju, Ministarstva finansija i trezora BiH i ministarstava finansija entiteta, od 11.04. do 15.04.2011. godine, organizirao Studijsko putovanje u Štokholm (Švedska).

Studijsko putovanje je organizirano sa ciljem stjecanja iskustva iz oblasti interne revizije i finansijskog upravljanja i kontrole, a radi izrade i uspostavljanja odgovarajućih modela u Bosni i Hercegovini.

Ovim putovanjem pružena je prilika učesnicima da analiziraju implementaciju interne revizije i sistema finansijskog upravljanja i kontrole u zemlji domaćina, da razmijene vlastita iskustva, te primjene najvažnije zaključke i preporuke kod upotrebe praktičnih znanja u matičnim institucijama učesnika.

Učesnici su posjetili Upravu za finansijsko upravljanje Švedske (ESV), Švedski nacionalni ured za dugovanja, Švedsku upravu carina, Ministarstvo finansija, i Skupštinu grada Štokholma.

Na studijskom putovanju su obrađene slijedeće teme:

- Pregled Švedskog javnog sektora,

- Organizacija Švedske centralne vlade (strategije, politike, finansiranje, planiranje, izvještavanje i praćenje sredstava),

- Program certificiranja revizora,

- Uloga i zadaci CJH u pogledu finansijskog upravljanja i kontrole u centralnoj vladi,

- Organizacija FMC,

- Funkcija interne revizije u Državnom uredu za dug,

- Planiranje aktivnosti i praćenje rizika u skladu sa FISK-om,

- Uloga i zadaci CJH za internu reviziju u centralnoj vladi,

- Organizacija interne revizije (profesionalni standardi, standardi IR, metodologija, priručnici, program obuke za revizore, certifikacija internih revizora),

- Organizacija IR i FMC u Upravi carina i načini komunikacije sa CJH,

- Strateška pitanja koja se odnose na IR i FMC iz perspektive vlade,

- Načini funkcioniranja IR i FMC u općinama (organizacija, ciljevi, upravljanje, odgovornosti, rukovođenje, interna kontrola i revizija).


Predavanja su se održavala u svim navedenim ustanovama predvođena kompetentnim kadrovima-specijalistima iz određenih oblasti, i bila su praćena diskusijama na svaku obrađenu temu, pri čemu su iznesene prednosti i date sugestije za primjene modela FMC i IR u Bosni i Hercegovini.

 

Održan radni sastanak predstavnika CHJ i Ministarstva finansija i trezora BiH

16.03.2011. godine, održan je radni sastanak predstavnika Centralne harmonizacijske jedinice Ministarstva finansija i trezora BiH sa predstavnicima Sektora za budžet institucija BiH, Sektora za trezorsko poslovanje i Odjela interne revizije Ministarstva finansija i trezora BiH, a vezano za uvođenje i razvoj sistema interne revizije i sistema finansijskog upravljanja i kontrole (FMC).

Na osnovu materijala koji je dostavio projekt „Podrška uvođenju javne interne finansijske kontrole u BiH“ (PIFC), na sastanku se razgovaralo o kreiranju inoviranog zakonodavnog okvira vezanog za FMC, te o postojećoj zakonskoj regulativi vezanoj za procese strateškog planiranja, budžetiranja, trezorskog poslovanja i izvještavanja o efektima trošenja javnih sredstava, a koja bi se prilagodila novom zakonodavnom okviru FMC institucija BiH.

 

Planirani projekti CHJ za februar i mart

Projekt Podrška uvođenju javne interne finansijske kontrole u BiH (PIFC), kojeg finansira Evropska unija iz IPA fondova podrške BiH, vrši obuku internih revizora na svim nivoima vlasti.

Projektom je planirana podrška institucijama BiH za uvođenje i razvoj sistema interne revizije i sistema finansijskog upravljanja i kontrole (FMC).

U cilju pružanja praktičnog iskustva Projekt u saradnji sa CHJ organizuje Prvu pilot reviziju u Ministarstvu odbrane BiH od 14. do 25.02.2011. godine.

Također u cilju pružanja podrške u razvoju sistema finansijskog upravljanja i kontrole Projekt će organizirati Radionicu o reviziji informacionih tehnologija koja će se održati na Vlašiću od 07. do 11.03.2011. godine.

U okviru realizacije projekta Evropska komisija je angažirala konsultantsku kuću „PKF“, kako bi CHJ bila pružena ekspertna pomoć u programu provođenja analize sistema finansijskog upravljanja i kontrole.

PKF i CHJ će od 03. do 11.02.2011. godine provesti „gap“ analizu, kako bi se napravio presjek stanja i izradila analiza prednosti i nedostataka finansijskog upravljanja i kontrole  u sljedećim državnim institucijama:

- Agencija za državnu službu BiH,

- Ministarstvo komunikacija i transporta BiH,

- Ministarstvo vanjskih poslova BiH,

- Ministarstvo odbrane BiH.

Također, analiza će se 02.03.2011. godine provesti u Upravi za indirektno oporezivanje Bosne i Hercegovine i 03.03.2011. godine u Agenciji za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka.